جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی  در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به اهداف این همایش، گفت: تعمیق و گسترش اندیشه مهدویت و وحدت ادیان ابراهیمی از مهم ترین اهداف این همایش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) قم  برگزار شد، با خیرمقدم به اندیشمندان داخلی و خارجی، اظهار داشت:  شعار این دوره همایش «پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی» است.

وی با بیان اینکه ضرورت تشکیل این همایش ها به دلیل اهمیت اندیشه مهدویت و موعودباوری در میان همه ادیان ابراهیمی است، ابراز داشت: حتی در مکاتب بشری نیز این اندیشه تحول آفرین است.

مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به حدیث هرکس امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود به مرگ جاهلی مرده است، افزود: براساس احادیث معتقد هستیم مهدویت رمز هویت شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به اینکه به لحاظ راهبردی و سیاسی و اجتماعی به عظمت اندیشه مهدویت پی می بریم، تصریح کرد: در این حوزه کوتاهی های زیادی شده است و مهدویت نسبت به اندیشه های دینی تداوم بخش نبوت است.

وی با بیان اینکه براساس اندیشه مهدویت، ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است، گفت: این اندیشه باعث پیروزی ما در جنگ هشت ساله تحمیلی و غلبه همه اسلام بر همه کفر شد.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به اهداف این همایش، گفت: تعمیق و گسترش اندیشه مهدویت و وحدت ادیان ابراهیمی از مهم ترین اهداف این همایش است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به اینکه همایش های دکترین مهدویت دارای دستاوردهایی بوده است ،گفت: توسعه اندیشه مهدویت در میان سطوح افراد جامعه و پایه گذاری سطح سه و چهار تخصصی مهدویت در حوزه های علمیه از دستاوردهای برگزاری سلسله همایش دکترین مهدویت است.

وی تصریح کرد: امیدواریم از سال تحصیلی جدید، جذب طلاب برای سطح چهار تخصصی مهدویت صورت گیرد.

مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به اینکه انتشار چندین مجله علمی پژوهشی از دستاوردهای موسسه آینده روشن است، گفت: مجموعه مقالات همایش نیز هرساله به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های دوازدهمین همایش دکترین مهدویت برگزاری آن در شهر علم و فقاهت است، ابراز داشت: این همایش با عنایت و همراهی ویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار می شود.

وی افزود: با توججه به اینکه امسال همایش در قم برگزار میبی شود، توجه ویژه ای به بخش علمی پژوهشی شده است.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: مرکز تخصصی مهدویت، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه دفاع ملی، جامعه المصطفی، پژوهشگاه دفتر تبلیغات، انتشارات مسجد جمکران و مراکز دیگر حوزوی در برگزاری این همایش نقش داشته اند.  

وی با اشاره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه دوازدهمین همایش دکترین مهدویت، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است که از این تعداد، 40 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در ‌‌نهایت 20 مقاله فرصت ارائه در همایش را پیدا خواهند کرد.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به اینکه ۴۵ مقاله از سوی اندیشمندان کشورهای خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از تعدادی از محققان خارجی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمد که تعدادی از آنها موفق به حضور در جلسه شده اند.

وی افزود: امسال بخش دانشگاهی این همایش با هدف جریان سازی فرهنگی در دانشگاه‌ها پیرامون محور انتظار موعود راه اندازی شد که 100 مقاله در این بخش دریافت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی تصریح کرد: تجلیل از فعالان مهدوی و مهدی یاوران یکی از بخش های این همایش است.        

وی افزود: فعالیت علمای جهان اسلام از ابتدای غیبت صغری تا دوران معاصر نیز در کمیسیون ویژه مورد بررسی قرار می گیرد. 

مدیر موسسه آینده روشن در پایان با بیان اینکه اندیشه مهدویت به عنوان انرژی فوق هسته ای در دست شیعه است، افزود: هرقدر تامل بیشتری در این اندیشه شود، توفیقات بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha