شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دكتر يونس حمامي لاله زار در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ خاخام اعظم جامعه کلیمیان ایران با بیان اینکه اعتقاد به منجی در راه هدف خداوند از آفرینش است، ابراز داشت: اعتقاد به منجی مکمل اعتقاد به خداوند است و براین اساس نمی شود اعتقاد به خداوند داشت اما معتقد به موعود نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر یونس حمامی لاله زار، خاخام اعظم جامعه کلیمیان ایران امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتقاد به منجی و انتظار برای ظهور جزء اصول سیزده گانه ایمان یهود است، ابراز داشت: دوازدهمین اصل در دین یهود، اعتقاد به منجی موعود است.

وی تصریح کرد: همان گونه که هیچ انسان عاقلی بدون نیت کاری را انجام نمی دهد، قطعا خداوند هیچ کاری را بدون هدف انجام نمی دهد.

خاخام اعظم جامعه کلیمیان ایران افزود: وقتی خداوند این جهان عظیم را خلقت کرده است، قطعا نهایتی را برای انسان نیز در نظر گرفته است.

دکتر حمامی با بیان اینکه اعتقاد به منجی در راه هدف خداوند از آفرینش است، ابراز داشت: اعتقاد به منجی مکمل اعتقاد به خداوند است و براین اساس نمی شود اعتقاد به خداوند داشت اما معتقد به موعود نبود.

وی با بیان اینکه از منظر دین یهود، اصل و نسب موعود از حضرت داود و سلیمان نبی است و شبیه آنها حکومت تشکیل می دهد، اظهار داشت: براساس اندیشه یهود، منجی پیامبر آخرالزمان از سلسله نبوت است.

انتهای پیام/313/33

 

   

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha