سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه / عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن قم گفت: شورش سفیانی بنابر روایات اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که از نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی(عج) خبر می‌دهد و در روایات متعددی این شورش از علایم حتمی ظهور معرفی گردیده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی هاشمی در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با ارائه مقاله خود با عنوان "نام و نسب سفیانی"، اظهار داشت: شورش سفیانی از مهم‌ترین نشانه‌های آستانه ظهور است.

وی تصریح کرد: از روایات این گونه می توان متوجه شد که سفیانی، مهم‌ترین جریان ضد مهدوی را در آن زمان، رهبری می‌کند.

عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن قم با بیان این که به احتمال زیاد نام سفیانی، عثمان است، افزود: در مورد نسب او احتمالات متعددی وجود دارد که انتساب حقیقی سفیانی به ابوسفیان بن حرب، دارای شواهد روایی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد: شورش سفیانی بنابر روایات اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که از نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی(عج) خبر می‌دهد و در روایات متعددی، این شورش از علایم حتمی ظهور معرفی گردیده است.

وی با بیان این که شواهد متعددی دلالت بر آن دارد که سفیانی، نامی نمادین برای یک جریان فکری و سیاسی نیست، ابراز داشت: سفیانی به شخصی خاصی اشاره دارد که در آستانه ظهور، قیام کرده و بر مناطقی سلطه خواهد یافت. حرکت او در مقابل جریان هدایت‌‌گر مهدوی قرار دارد و در نهایت توسط موعود منتظر(عج) کشته خواهد شد.

 انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha