جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مکارم در همایش دکترین مهدویت در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ منابع روایی در خصوص ظهور از طریق اهل سنت و تشیع فوق تواتر است و به قدری زیاد است که کتاب های متعدد در این زمینه نوشته شده است.

  به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت منجی جهان بشریت حضرت صاحب الزمان(عج)، اظهار داشتند: امیدواریم برگزاری این همایش موجب روشنگری بیشتر در افکار عمومی نسبت به ظهور حضرت مهدی(عج) شود.

ایشان با بیان اینکه ظهور را می توان از طریق دلایل عقلی و منابع اسلامی اثبات کرد، گفتند: منابع اسلامی و روایی ما فوق العاده غنی است؛ اصل مسئله ظهور واضح و مسلم می باشد و اینکه در برخی روایات در مورد ویژگی های حضرت مهدی(عج) بحث شده است، نشان می دهد که اصل مسئله قطعی است.

معظم له افزودند: منابع روایی در خصوص ظهور از طریق اهل سنت و تشیع فوق تواتر است و به قدری زیاد است که کتاب های متعدد در این زمینه نوشته شده است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در آیات قرآن کریم خداوند می فرماید مقرر داشتیم که سرانجام کره زمین در اختیار صالحان قرار می گیرد و این بشارتی برای ظهور بزرگ است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: آیه 33 سوره توبه و آیه 5 سوره قصص نیز بر اثبات ظهور تاکید دارند و بشارت داده می شود که مستضعفان وارثان زمین هستند.

ایشان تصریح کردند: در آیه آخر سوره ملک، امام زمان(عج) به آب زلال تشبیه شده اند که اگر وجود نداشته باشد حیات نیز وجود نخواهد داشت.    

معظم له با بیان اینکه امروز دنیا بر اثر خونریزی ها نیمه جان شده است، گفتند: ظهور امام زمان(عج) دنیا را زنده می کند.

این مرجع تقلید با اشاره به عوامل تعجیل ظهور، گفتند: برخی معتقد هستند باید همه دست به دعا بردارند و خداوند منان این دعا را استجابت بفرماید اما آیا فقط دعا کافی است یا باید به آیات قرآن نیز مراجعه کرد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: براساس آیات قرآن هنگامی که «عبادی الصالحون» به عنوان هسته اصلی انقلاب حضرت مهدی(عج) تشکیل شوند می توان منتظر ظهور شد.

ایشان با اشاره به اینکه قرآن مجید در آیات 113 و 114 سوره آل عمران به تبیین ویژگی های عبادی الصالحون می پردازد، گفتند: قرآن می فرماید این افراد «اهل راز و نیاز شبانه هستند و «ایمانی قوی» دارند و «امر به معروف و نهی از منکر» می کنند و در امور خیر از دیگران سبقت می گیرند.    

معظم له با اشاره به تاثیر ایمان قوی در تشیع، افزودند: ایمان جوانان متدین ما از صدای آمریکا و غیرآمریکایی ها برتر است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: ارتش، سپاه و بسیج ما مومن است و دشمن از ایمان نیروهای ما می ترسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: چقدر مایه تاسف است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از اصل هشتم قانون اساسی آمده است بعد از سی و چندسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و شورای نگهبان تایید کرد اما اجرای آن مشخص نیست به چه دلیل متوقف گردیده است.  

ایشان افزودند: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله قلبی، زبانی و عملی دارد، ابراز داشتند: مرحله عملی برعهده حکومت اسلامی است اما امر به معروف زبانی برعهده همه مسلمین است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  تصریح کردند:امر به معروف و نهی از منکر برخلاف گفته برخی افراد فاقد خشونت است و این فریضه باید با اخلاق شایسته، ادب، محبت و تواضع صورت گیرد.

معظم له افزودند: برگزاری همایش های مهدویت باید زمینه ساز تشکیل هسته اصلی عبادی الصالحون شود.

این مرجع تقلید با اشاره به عقیده اشتباه برخی گروه ها مبنی بر اینکه هرقدر فساد بیشتر شود احتمال ظهور بیشتر است، ابراز داشتند: این عقیده کاملا اشتباه است، چرا که هرقدر جمعیت صالح آماده تر شود، امید به ظهور حضرت مهدی(عج) بیشتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در سال های اخیر توجه خاصی به ظهور حضرت مهدی(عج) شده است و بدون آنکه وقت تعیین کنیم، باید امید به ظهور حضرت داشته باشیم.  

ایشان با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران در گذشته به اندازه امروز مورد توجه نبود، تصریح کردند: هرساله میلیون ها جمعیت به عشق امام زمان(عج) راهی مسجد مقدس جمکران می شوند و این یک ظرفیت عظیم است.

معظم له در پایان از خداوند خواستار تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) شدند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha