جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پورسیدآقایی

حوزه/ رئیس مؤسسه آینده روشن با اشاره به تلاش دشمنان در زمینه اسلام هراسی و مهدی هراسی،‌ گفت: جهان تشنه موعود اسلامی است و ‌ما باید زمینه‌های ظهور را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود پور سید آقایی، عصر امروز در اختتامیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، در تهران، با اشاره به توطئه‌های دنیای استکبار در جهان اسلام، گفت: امروز کشورهای استکباری به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواب‌های زیادی برای امت اسلامی دیده‌اند و با برنامه ریزی به دنبال دستیابی به مقاصد شوم خود هستند.

رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به تلاش دشمنان در زمینه اسلام هراسی و مهدی هراسی،‌ ابراز داشت: جهان تشنه موعود اسلامی است، ‌ما نیز مکلف هستیم زمینه‌های ظهور را فراهم کنیم و برگزاری این همایش گام کوچکی در این راستا است.

وی با اعلام این که نهادهای مختلفی در برگزاری همایش دکترین مهدویت مشارکت جدی و فعال داشته‌اند، افزود: 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد تنها 34 مقاله با کسب امتیازات لازم، در کمیسیون‌ها ارائه شد، البته مجموعه مقالات به عنوان منابع علمی و پژوهشی در عرصه مهدویت به شمار می‌روند.

رئیس پژوهشکده مهدویت ادامه داد: درهمایش یازدهم دکترین مهدویت، چهار کمیسیون در دو نیم روز به بررسی تأثیر انتظار و اندیشه مهدویت در حوزه تمدن و فرهنگ پرداختند.

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: در یازده دوره همایش، رویکردهای مختلف فرهنگ انتظار و مهدویت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و باید گفت که آنچه که در ‌این سال‌ها در همایش دکترین مهدویت مطرح شده، تنها قطره‌ای از اقیانوس است، چرا که مهدویت منشوری با ابعاد متفاوت است که امروز جهان معاصر به شدت نیازمند آن می باشد.

براساس اعلام ستاد خبری همایش، حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی در پایان از دست اندرکاران و مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری همایش یازدهم تقدیر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha