سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اراکی

حوزه / رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تاکید بر پیروی همگان از ولایت گفت: کمبودی که در صحرای عاشورا امامت را از مردم جدا کرد، به دلیل نقض پیمان بود، بدین سبب، امامت به پرده غیبت رفت، لذا تا امت به بیداری دست نیابند، امام ظهور نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، عصر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به بیدارهای اسلامی منطقه اظهار داشت: نهضت‌هایی که امروز در منطقه می‌بینیم نشان‌دهنده آن است که امت اسلامی می‌خواهد بیدار شود؛ لذا امیدواریم نتایجی که از این گردهمایی‌ها برمی‌آید، در راستای بازگشت به وفاداری به پیمان شود، در همین راستا نیز نتایج عملی مناسبی را از همایش‌هایی چون دکترین مهدویت شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در قرآن کریم دو وعده بزرگ به صالحان و مؤمنان داده شده، نخستین وعده، وعده یوم الفتح و دیگری وعده بهشت برین در جهان دیگر است، یوم الفتح همان وعده بهشت زمینی و برقراری دین و حاکمیت خداوند بر زمین بر پایه برپایی تمدن اسلامی بر روی زمین است و در روز فتح و روزگاری که نوبت حاکمیت تام اسلام بر روی زمین خواهد رسید جایی برای نفاق نخواهد ماند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در قیام برقراری حاکمیت تمدن اسلامی نهایی بر روی زمین، جایی برای نفاق نخواهد ماند و کفر در این زمینه، کفر نفاق است و هم چون قیام نخستین محمدی (ص)، اجازه زیست به منافقین در جامعه اسلامی داده نخواهد شد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه در یوم الفتح، اسلام ابراهیمی حکومت می‌کند، افزود: اسلام ابراهیمی میثاق تن دادن به حکم خداوند بوده و اسلام حقیقی آن است که در برابر فرمانروایی خداوند سر فرود آوریم.

وی تصریح کرد: اسلام ابراهیمی، اسلام اطاعت و میثاق نصرت و یاری است، باید آنچه داریم، از جان و مال در راه خدا باشد، خداوند نیز در مقابل، همه ملک خود را برای ما قرار می‌دهد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما آماده اطاعت امام زمان (عج) و پیروی از فرمان ایشان هستیم، کمبودی که در صحرای عاشورا امامت را از مردم جدا کرد، به دلیل نقض پیمان بود و آن روز حسین (ع) در صحرای کربلا تنها ماند و امت به پیمان یاری خدا لبیک نگفتند و بدین سبب امامت به پرده غیبت رفت و تا امت به بیداری دست نیابند، امام ظهور نخواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha