شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید روحانی

حوزه/ امروز بیداری اسلامی در برخی از کشورها نشأت گرفته از قیام امام خمینی(ره) و بیداری ملت ایران در بهمن 57 است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی در مراسم بزرگداشت روز پیروزی انقلاب که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) در زندگی سراسر نورانی خود روش پیامبران را در پیش می گرفتند.

وی افزود: با مطالعه زندگی ائمه معصومین (ع) در می یابیم که همه این بزرگواران مسئله خودسازی و تهذیب نفس را در اولویت برنامه های زندگی وکاری خود قرار داده بودند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و تهذیب نفسی که در وجود خود تقویت کرده بودند، توانستند رژیم پهلوی را سرنگون نمایند.

محقق و پژوهشگر تاریخ انقلاب بیان کرد: امام خمینی (ره) در زمان طلبگی خود نیز به دنبال خودسازی و تهذیب نفس بودند و همه مشاهده کردند که ایشان با روشنگری های خویش، توانستند آحاد ملت را به خود جذب کرده و علیه رژیم خودباخته پهلوی قیام نموده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: مصیبت هایی که امروز در کشور دچار آن شده ایم ناشی از حب و بغض کسانی است که از تهذیب نفس و خودسازی به دور هستند.

وی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع، در بیداری مردم آن زمان، سختیها و مشقت هایی فراوانی را تحمل کردند، ابراز داشت:امام خمینی (ره) نیز در شکل گیری انقلاب اسلامی سختی ها و رنج های فراوانی را به جان خرید، امروز هم بیداری اسلامی در برخی از کشورها نشات گرفته از بیداری ملت ایران در بهمن 57 است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ضمن تاکید و دعوت از همه گروهها و احزاب برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشت: خوشبختانه ملت همیشه بصیر و بیدار ایران در روز 22 بهمن روزی فراموش نشدنی را رقم زده و با حضور گسترده خود در این روز بزرگ، به دشمنان نشان خواهند داد که ملت ایران همیشه در تمام صحنه ها حضور دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha