جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیت - انقلاب اسلامی -امام

حوزه/ رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی، گفت: انقلاب مردم ایران بر محور قرآن بنا شده است.

 حجت الاسلام سید جواد حیدری طبا در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به لزوم حضور روحانیون در مناطق محروم، اظهار کرد: یکی از ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی اعزام روحانیون طرح هجرت كوتاه و بلند مدت  به مناطق تبلیغی می باشد.

وي با اشاره به فعالیت 25 روحانی در شهرستان اردستان، ابراز داشت: این تعداد روحانی جوابگوی نیاز شهرستان نیست،  چرا كه این شهرستان با بخش های تابعه، آن بالغ بر 43هزار نفر جمعیت دارد و حضور بیش از 40 ضروری است.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی اردستان ادامه داد: با ساخت ۲۰ خانه عالم در روستاها توسط خیرین، بستر لازم برای حضور مبلغين مستقر فراهم شده، اما هم چنان با کمبود روحانی روبرو هستيم.

 حجت الاسلام حیدری طبا با اشاره به این که در راستای تبلیغ معارف دین و بصیرت افزایی اقداماتی چون برگزاری دوره های آموزشی، جلسات ماهیانه با موضوعات روز با حضور شخصیت ها و ... در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: دوره‌های کوتاه مدت ویژه خواهران مبلغه برگزار شده و حدود ۵۰ نفر در این کلاس ها شرکت کرده اند. همچنین  تاکنون سه دوره تربیت مربی قرآن در اردستان برگزار شده و ۶۰نفر از خواهران، موفق به دریافت مدرک تربیت مربی شده‌اند.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در پایان گفت: با توجه به این که قرآن، محور انقلاب بوده، از قاریان برجسته كشوري دعوت شده تا شب ۱۸بهمن ماه، در محفل انس با قرآن به تلاوت آیات الهی بپردازند. در این مراسم از خادمان و معلمان قرآنی نیز تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha