پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی در نشست خبری دوزادهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور مراجع تقلید، شخصیت ها و فرهیختگان داخلی و خارجی ۳۰اردیبهشت در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه ها دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پرداخت و گفت: موضوع  دوازدهمین همایش« پیشگویی های آخر زمان از دیدگاه ادیان الهی در سه محور اسلام، مسیحیت و یهودیت و تطبیق پیشگویی« است که  به مدت دو روز در قم برگزار می شود.

رئیس موسسه آینده روشن اظهار کرد: تاکنون یازده همایش با هدف توسعه و تعمیق بخشی اندیشه مهدویت برگزار شد و  در این مدت تلاش کردیم این اندیشه را در عرصه پژوهش به نمایش بگذاریم.

وی افزود: تاکنون صدها مقاله علمی پژوهشی چاپ و در سایت منتشر شد و منبع خوبی برای پژوهش های مهدویت است

حجت الاسلام و المسلمین پور سید آقایی افزود: از جمله دستاوردهای یازده ساله همکاری بین مراکز حوزوی و دانشگاهی بوده و یکی از مصداق هایی که می توان نام برد و دلیل همکاری است برگزاری همین همایش ها است.

رئیس موسسه آینده روشن افزود: در حوزه علمیه دکترین مهدویت در سطح چهار به تصویب رسیده ، امیدواریم بتوانیم در سال بعد از سطح چهار مهدویت طلبه جذب کنیم.

وی بیان داشت: همایش دوازدهم دکترین مهدویت که 30 اردیبهشت برگزار می شود بیش از صد مقاله به این دبیر خانه ارسال شد و از این تعداد سی و سه آثار پذیرفته و تنها 16 مقاله فرصت طرح در روز همایش را پیدا خواهند کرد.

رئیس دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت  گفت: برخی از مراکز با همکاری موسسه آینده روشن اقدام به فراخوان مقاله کرده اند و از جمله آن دانشگاه عالی دفاع ملی با ده مقاله، موسسه امام خمینی(ره) شش مقاله، دانشگاه امام صادق(ع) یازده مقاله و جهاد دانشگاهی 94 مقاله در سطح دانشجویی جذب شد.

حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی اظهار داشت: 45 مقاله از مقالات خارجی به این دبیر خانه رسید و از این تعداد 15 نفر از مهمانان خارجی حضورشان به این همایش قطعی شد که  هند، پاکستان، اردن، آلمان و اسپانیا از جمله این کشور ها می باشند.و  این همایش با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز و با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: گزارش دهی دبیر همایش ، تجلیل از مهدی یاوران، رونمایی از کتب منتخب مهدوی مانند الموسوعه الامام المنتظر، طرح اندیشه مهدوی، ویژه نامه مشرق موعود ، پژوهش های مهدوی و کمیسیون ها و همچنین از کتب عملکرد علمای اسلام از ابتدای غیبت صغرا تا عصر معاصر رونمایی خواهد شد.

خاطرنشان می شود:  همایش دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از ساعت هشت صبح  روز پنجشنبه 30 اردیبهشت در مدرسه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha