دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام زمان

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت گفت: تردیدی نیست که حکومت حضرت مهدی(عج) حکومتی جهانی است، زیرا که او موعود همه بشریت و تحقق بخش آرزوهای همه ی انسان هاست.

حجت الاسلام سید محمود موسوی نژاد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس اظهارداشت: حکومت خوبان که با فرمانروایی امام مهدی(عج) آغاز و تا پایان عمر دنیا ادامه خواهد یافت و دیگر روزگار ظلم و ظالمان تکرار نخواهد شد؛ مرکز حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) شهر تاریخی کوفه است که در آن زمان وسعت زیادی خواهد یافت، به گونه ای که شهر نجف را که در چند کیلومتری کوفه است شامل می شود.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت، با توجه به سیره ی حکومتی حضرت صاحب الزمان(عج) افزود: امام مهدی(عج) وقتی حکومت جهان را به دست می گیرد با تدبیر نظام جهانی خود روش و شیوه خاصی دارد؛ از جمله این که ارزش های اسلامی و الهی را بر ویرانه های جاهلیت مدرن بنا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حضرت مهدی(عج)، مانند پیامبر اسلام(ص) عمل خواهد کرد. همانگونه که پیامبر(ص) آنچه از روش جاهلیت در میان مردم مرسوم بود از میان برد، همین گونه روش های جاهلی پیش از ظهور خود را از بین خواهد برد و اسلام را از نو پی ریزی خواهد کرد. امام مهدی(عج) با انقلاب جهانی خود بساط کفر و شرک را از روی زمین بر می دارد و همگان را به دین مقدس اسلام دعوت می کند.

حجت الاسلام موسوی نژاد، به پیرامون سیره مدیریتی اشاره و اظهار کرد: حضرت برای بخش های مختلف مناطق گوناگون دنیا، حاکمانی را از میان بهترین یاوران خود انتخاب می کند و به صورت مداوم عملکرد حاکمان را زیر نظر دارد.

وی با توجه به سیره اقتصادی و شخصی حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: امام زمان(عج) که مظهر عدالت و دادگری است، بیت المال مردم را ثروتی عمومی قرار می دهد که همگی در آن شریک بوده و هیچ گونه تبعیضی در آن راه نمی دهد. حضرت در زمان حکم فرمایی یادآور حکومت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است و با وجود اینکه همه اموال و ثروت ها در اختیار اوست و در زندگی شخصی خود به کمترین ها قناعت می کند.

وی در پایان، ویژگی های اساسی حکومت امام زمان(عج) را خاطر نشان کرد و گفت: از ویژگی های اساسی حکومت حضرت مهدی(عج) این است که مقبول همه افراد بوده و نه تنها همه اهل زمین بلکه آسمانی ها از این حکومت رضایت کامل را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha