یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام زمان

حوزه/مدیر مدرسه امام خمینی(ره) جهرم با تاکید بر تبلیغ احکام اسلام گفت: امروزه بهترین شرایط برای تبلیغ دین بوجود آمده لذا باید از فناوری های نوین در این مسیر استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمد حضوری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در  شیراز گفت: امروزه شیعیان با اعمالشان می توانند مردم را به سوی محبت و ارادت نسبت به اهل بیت (ع) جلب کنند ؛ کسانی که به دوستی و ارتباط با اهل بیت(ع) شناخته شده اند، رفتارشان هر گونه باشد به حساب پیشوایان آنها گذاشته می شود لذا همه باید مواظب رفتار خود باشیم.

وی افزود: باید مراقب بود که خدای ناکرده، کسانی که افتخارشان انتساب به اهل بیت(ع) است، ناخود آگاه در مسیر ستم به ایشان قرار نگیرند. امروزه باید تقوای الهی را پیشه کرده و باعث زینت بخشی اهل بیت(ع) باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان جهرم گفت: شیعیان با اعمال و رفتار شایسته خود می توانند محبت ائمه را در دلهای دیگران به وجود آورند و آنها را دوستدار و ارادتمند به ایشان کنند و با این ترتیب، روشن است که رعایت ورع و تقوی در امر دین می تواند از مهمترین مصادیق یاری ائمه علیهم السلام و تبلیغ دین باشد.

وی تاکید کرد: انجام دادن اعمال خیر برای همه پسندیده است ولی اگر این کارها به قصد یاری امام زمان(عج) انجام پذیرد ارزش آن چندین برابر می شود مثلا خوش رفتاری با همسایه، اگر به قصد یاری حضرت باشد ثواب آن بسیار بیشتر خواهد بود. امروزه همه از مردم عادی گرفته تا مسئولین و خادمین اگر به نیت کسب خوشنامی برای حضرت مهدی(عج) به دیگران رسیدگی کنند، فضیلت بی شماری را به دست آورده ایم خواهد آورد.

حجت الاسلام حضوری اضافه کرد: همه شیعیان امام شناس اعم از مرد و زن موظف به یاری امام زمانشان هستند. همه باید در عمل، مبلغ دین باشند، چرا که وظیفه  تبلیغ و معرفی امام زمان(عج) خاص مردان نیست، بانوان نیز باید در امر تبلیغ و معرفی امام زمانشان با مردان سهیم باشند.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه ما طلاب و روحانیون و مبلغین اگر بخواهیم این وظیفه خویش را به خوبی ادا کنیم باید در درجه اول عامل به دستورات دین باشیم و روح مراقبت دین را در خود تقویت نمائیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha