شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسدالله محمدی

حوزه/ حوزه علمیه نجف بعنوان مرکز و محور همزیستی مسالمت آمیز همه مذاهب و طوایف، با احساس مسئولیت نسبت به وحدت ملت عراق، به ترمیم شکاف های اجتماعی که سیاست های ضد دینی رژیم سابق درصدد گسترش آن بود، پرداخت.

حجت الاسلام سید اسدالله محمدی، مسئول «حوزه» نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز گفت: سرنگونی رژیم صدام  و تحولاتی که بعد از آن به وجود آمد، عراق را به لحاظ سیاسی به وضعیت طبیعی بازگرداند و موجب شد ملت عراق که تا قبل از آن به حاشیه رانده شده بود، جایگاه خود را باز یابند، چرا که حزب بعث، قدرت را فقط به گروه های خاص قومیتی محدود ساخته بود.

وی افزود: حضور مراجع بزرگ شیعه از جمله آیت الله العظمی سیستانی موجب شد تا بیشتر مردم عراق، چه شیعه و چه سنی با وجود سیاست های ضد دینی حزب بعث، همچنان به ارزش ها و باور های مذهبی خود پایبند بمانند. مراجع عظام در دوران حاکمیت صدام با وجود اینکه تلاش می کردند تا از حوزه نفوذی حزب بعث خارج بمانند، اما همواره به عنوان چکش تعادل جامعه عراق، از بروز اختلافات میان طوایف موجود این کشور جلوگیری می کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیه الله(عج) اضافه کرد: حوزه علمیه نجف بعنوان مرکز و محور همزیستی مسالمت آمیز همه مذاهب و طوایف، با احساس مسئولیت نسبت به وحدت ملت عراق، به ترمیم شکاف های اجتماعی که سیاست های ضد دینی رژیم سابق درصدد گسترش آن بود، پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به جنایات گروهک داعش، افزود: داعش از لحاظ ساختار شناسی و مبانی فکری و عقیدتی که شاخه القاعده در عراق است، برگرفته از سلفی گری تکفیری است که ریشه در تفکر تکفیری وهابی دارد و در حقیقت به همین دلیل منحرف شده و به این فضا کشیده شده است.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطر نشان کرد: وهابیون از نظر روحیه بسیار شبیه جریان خوارج صدر اسلام هستند، همچنین از نظر عقاید مذهبی از جریان اهل حدیث پیروی کرده و از لحاظ فقهی خود را تابع حنبلی می دانند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha