جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ کارشناس مذهبی در نشست مهدوی بانوان مؤسسه اموزش عالی خواهران حوزوی میبد گفت : اثبات امامت ولی عصر(عج) در ۴۰ آیه از ایات قرآن آمده که طلاب باید در مورد آنها اطلاعات خوبی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام علیدوست در کارگاه مهدویت که به میزبانی مؤسسه آموزش عالی الزهرای میبد برگزار شده بود، به اهمیت شناخت حجت بن الحسن عسکری، امام زمان (عج) و این که امامت به عنوان رکن دین باید برای شیعیان مطرح باشد، مطالبی را بیان کرد.

وی بانوان طلبه را به تحقیق و پژوهش بیشتر در مورد مهدویت فراخواند و اظهار داشت: تا وقتی نتوانیم وجود امام زمان (عج) را به وسیله ادله عقلی و نقلی  ثابت کنیم بحث در مورد اعتقاد به آن حضرت بی فایده خواهد بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد :  از نظر کلامی و استدلالی باید بتوانیم اعتقادات فرزندان و گروههای هدف جامعه  را نسبت به مباحث اعتقادی از جمله مهدویت نهادینه کنیم.

حجت الاسلام علیدوست  ادامه داد : اثبات امامت ولی عصر(عج) در 40 آیه از ایات قرآن آمده که طلاب باید در مورد آنها اطلاعات خوبی پیدا کنند  و در برابر شبهات مطرح شده از طرف معاندان پاسخ های  محکمی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت فرقه های ضالّه در ایران و مدعیان دروغین در موضوع مهدویت گفت:  این فِرَق از راه شبهات وارد شده اند و از  طریق موارد مشکوکی که از نظر مردم خیلی مبرهن نیست، به اغفال افراد جامعه می پردازند.

کارشناس مهدویت تاکید کرد : اگر ما در سخنرانی ها و مجالس خود مسلمات دین را برای مردم بیان کنیم،  می توانیم مردم را در برابر انحراف واکسینه کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی، طلاب با برخی شبهات در مورد مهدویت آشنا شده و  جلسه با پرسش و پاسخ در این زمینه پایان یافت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha