چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ چهارشنبه سوری با آموزه های دینی مخالفت فراوان دارد و اگر اجرای چنین برنامه ای موجب ضرر و زیان به دیگران شود و امنیت افراد را به خطر بیندازد، براساس نظر مراجع عظام، شرعا حرام است.

 حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین در رابطه با مسئله چهارشنبه سوری از نگاه اسلام، گفت: تمام آموزه های دینی بر مبنای عقلانیت پایه ریزی شده است وبنابراین کارهایی که با عقل در تضاد باشد، در دین اسلام مردود شمرده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: چهارشنبه سوری یکی ار رفتارهای اجتماعی بر پایه عقلانیت نمی باشد که نمونه آن پریدن از روی آتش و یا موثر دانستن آتش در سرنوشت انسان که کار غیرعقلایی است.

وی تصریح کرد: بحث چهارشنبه سوری ناشی از آتش پرستی است که در این صورت با آموزه های دینی مخالفت فراوان دارد وعلاوه بر این ها اگر اجرای چنین برنامه ای موجب ضرر و زیان به دیگران شود و امنیت افراد را به خطر بیندازد، شرعا حرام است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: متولیان فرهنگی باید این برنامه را مدیریت کرده تا این که در سالهای آینده این رسم غیرعقلایی ریشه کن شود و بهترین راهکاربرای این مسئله، اطلاع رسانی بیشتر می باشد که بسیار ضروری وبا اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha