چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ رئیس شورای عالی قشر طلاب و بسیج روحانیون استان اصفهان گفت: چهارشنبه سوری در روح و تفکر مردم تاثیر منفی می گذارد

حجت الاسلام میثم ریاحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان بیان داشت: اسلام دین پویایی است که با هر کاری که خرافه باشد و برای انسان سودی نداشته باشد مخالف است، این تفکر که در صورت پریدن از روی آتش بیماری انسان کم می شود ، چون بی اساس و از روی تعقل نیست بی شک اسلام با آن مخالف است.

وی ادامه داد:  این حرکت از فرهنگ غلط سر چشمه می گیرد و می بایست در مقابل آن فرهنگسازی صورت بگیرد. برای آگاهی رسانی در مورد خرافه هایی که ریشه در نسلهای پیشین دارد، نیاز به آگاهی رسانی طولانی است تا بدعت های نهادینه شده را بتوان به کار صحیح بدل نمود.

رئیس کارگروه تربیتی اخلاقی استان اصفهان بیان داشت: ما با اصل آتش گه گرمی دهنده و پاک کننده است مخالف نیستیم ودین با آتش که سود مهمی برای انسان دارد مخالف نیست. اما تفکر چهارشنبه سوری به این نحو امروزی لغو و بیهوده و حرام است.

حجت الاسلام ریاحی در مورد رسالت مبلغین گفت : نیاز است روحانیون در طول سال به آگاه سازی مردم بپردازند، وقتی که به چهارشنبه سوری نزدیک می شویم با توجه به شوری که در مردم ایجاد می شود تبلیغ برای حرکت صحیح دیر می شود. فرهنگ صحیح را باید در طول سال ترویج دهیم. روحانیون می بایست در هر زمان و هر مکان احیای فرهنگ دینی نماید؛ اینکه نزدیک شدن به عید و رسیدن به بحران و خطرات چهارشنبه سوری به یاد آن می افتیم، یک زنگ خطر است که به ما گوشزد می کند که روحانی باید همیشه آگاه بوده و از قدرت پیش بینی برخوردار باشد.

وی در مورد اثرات خرافات بر انسان افزود: چهارشنبه سوری بر روحیه مردم تاثیر می گذارد و بیشترین تاثیر آن بر تفکر مردم است و اینگونه حرکات انسان را از حرکت مستقیم منحرف می کند و به نوعی تابلو جذاب برای فرق منحرفه است. شاید این حرکت در زمان تشکیل در گذشته های دور ایران به اندازه امروز باعث انحراف نمی شد اما امروز این امر با توجه به حمله تفکرات غیر دینی و ابزارهای تبلیغی ، می تواند جنبه تبلیغی برای شیطان پرستی باشد.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha