یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام خانمحمدی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تقویت جنبش گفتمان سازی را یکی از لوازم مهم تحول جدی در عرصه علوم انسانی کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ایجاد و توسعه کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی تا حدود زیادی می تواند به این گفتمان سازی کمک کرده، بستر نقد و نظر و تولید علم را فراهم کند.

وی افزود: در سال های اخیر گام های خوبی در این باره در سطح حوزه های علمیه برداشته شده، اما باید توجه داشت که بسنده کردن به این حد و میزان، کافی نیست و باید با برنامه ریزی، افق های روشن تر را جستجو کرد.

این استاد دانشگاه،  اسلامی سازی علوم انسانی را پیش شرط بسیار مهم تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: اساس کار در این تحول باید رجوع به آموزه های ثقلین باشد و فضای کشور ما در درجه اول باید بر این مبنا قرار گیرد تا ان شاءالله شاهد خروجی ها و دستاوردهای ارزشمند آن باشیم.

وی با اشاره به این که سرمنشا بسیاری از علوم انسانی فعلی کشور آموزه های غربی است، بیان داشت: اگر تحولی جدی در علوم انسانی ایجاد نشود آن تمدن بزرگ شیعی که در کلام رهبری و بزرگان است محقق نخواهد شد و البته لازمه این کار هم عنایت بیشتر به مساله کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی و همچنین حمایت جدی از فعالان در این عرصه هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha