چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد حیدری زاده امام جمعه نقده

حوزه/حجت الاسلام حیدری زادگفت: بهره گیری از تریبون رسانه و مساجد بهترین فرصت برای تبیین فلسفه سنت های اصیل ایرانی اسلامی است.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش مبلغان دینی و روحانیون در آگاه سازی مردم نسبت به ناهنجاری های اجتماعی اظهارداشت: طلاب و روحانیون با تبلیغ و اطلاع رسانی به موقع از طریق تریبون رسانه، مساجد و منابر در هوشیار ساختن مردم  می توانند بسیاری از عادات و رفتارهای پرخطر را در جامعه ریشه کن کنند.

  وی افزود: بی‌شک سلامتی و امنیت روانی جامعه از هر چیزی بالاتر بوده و هر اقدامی که به هر شکل ممکن آن را خدشه دار کند امری نامطلوب و هنجار شکن تلقی می شود.

این محقق حوزوی با تاکید بر اینکه خسارت های جانی، روانی و مالی آیین های سنتی زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: بی‌تردید اگر در هر کجای دنیا کسی به دلیل بی احتیاطی و یا تقلید از رفتارهای پرخطر کشته یا مجروح می شود امری بسیار ناراحت کننده و تاسف بار است.

حجت الاسلام حیدری زاد با اشاره به راه های مقابله فرهنگی با بدعت ها افزود: در این رابطه شبکه های اجتماعی و رسانه ها نقش موثری داشته و می توانند با روش های جدید از وقوع آسیب در این روز جلوگیری کنند البته اقداماتی در این مورد انجام شده اما کافی نیست.

امام جمعه نقده  در پایان بر وظایف طلاب در نوروز را سنگین و خواستار تبیین سنت های خوبی چون صله رحم در این ایام از سوی روحانیون شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha