شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام بهرام دلیر

حوزه /استاد حوزه و دانشگاه تاکیدکرد: اقتصاد مقاومتی به معنا ی قطع رابطه بازرگانی با دنیا نیست نیست ،اجرای کردن اقتصاد مقاومتی، منافاتی با رابطه داشتن بازرگانی در حوزه بین الملل نیست بلکه چه بسا آثاری خوبی هم از لحاظ فن آوری و مقرون به صرفه بودن و سرمایه گذاری برای کشور به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین بهرام دلیر، درگفتگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام مقام معظم رهبری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: هر ساله رهبر انقلاب بر اساس شرائط کشور موضوعی را به عنوان شعار سال انتخاب می کنند، امسال هم متعاقب همان تفکر اقدام به انتخاب عنوان سال کردند.

استاد حوزه با بیان اینکه نباید در موضوعات به صورت "سالبه کلیه "رفتار کرد، بیان داشت: اگر بخواهیم در مسئله اقتصاد تنها به اقتصاد داخلی تکیه کنیم قطعا مقرون به صرفه نخواهد بود چون ضرر تولید بعضی کالاها  بیشتر از منفعت آن است.

حجت الاسلام و المسلمین دلیر با بیان اینکه شاهد یک نظر یه اقتصادی مدون قابل دفاع در حوزه دانشی نیستیم گفت : جامعه مدرسین باید به مباحث نظریه پردازی علمی در این عرصه ورود پیدا کند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی نباید طوری رفتار کرد که فقط متکی به توان خارج و یا داخل کشور بود بلکه باید دید تولید چه کالاهایی به استفاده کشور و تولید چه کالاهایی به ضرر است.

این کارشناس حوزوی بیان داشت: در اجرای اقتصاد مقاومتی می توان نگاهی تکنیکی به بیرون مرز هم داشت و اگرک الایی را وارد می­ کنیم بتوانیم تکنولوژی آن را هم وارد کنیم.

وی  افزود: اقتصاد مقاومتی بدین معنا نیست که رابطه بازرگانی با دنیا  قطع شود ، اقتصاد مقاومتی، منافاتی با رابطه داشتن بازرگانی در حوزه بین الملل نیست بلکه چه بسا آثاری خوبی هم از لحاظ فن آوری و مقرون به صرفه بودن و سرمایه گذاری برای کشور داشته باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین دلیر عنوان کرد: باید  سرمایه گذار در­کشور احساس امنیت کند و آنها هم دوست ندارند ایران دچار نا امنی باشد چون به ضرر خود آنها خواهد بود.

 استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ارتباط و مشارکت  با دنیا یخارج، برای صادرات کشور هم مفید است؛ اگر بتوانیم کالایی باکیفیت خوب تولید کنیم، قطعا تقاضای تولید از خارج هم بیشتر خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی فراتر از بازیهای سیاسی است

وی  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست و بسیار متفاوت تر از بازیهای سیاسی است، عنوان کرد: باید حوزه به عنوان حاکمان دینی در عرصه مبانی فقهی و اصولی و دانشگاهیان به عنوان تئوری و نظریه پرداز در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند راه حل مناسبی برای اجرا کردن اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha