شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ ارائه ی الگوهای صحیحِ مصرف به مردم، و پرهیز از اسراف در بخش های مختلف دولتی و خصوصی، از جمله ی مهم‌ترین اقدامات در جهت تحقق عملی اقتصاد مقاومتی می باشد.

حجت الاسلام ایمان مسلم زاده از اساتید «حوزه»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با تبریک سال نو و با اشاره به معرفی سال جدید به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی؛ یعنی نگاه به توان و قدرت درون، یعنی توجه به منابع گسترده و غنی داخلی، یعنی کمک به تولید کالای با کیفیت. و تحقق همه این ها مستلزم عزم جدی مردم در استفاده از کالای ایرانی، همت بلند دولت در حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان، میسّر خواهد بود.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی هم اکنون به عنوان یکی از اولویت های مهم نظام اقتصادی جمهوری اسلامی محسوب می شود، در حالی که برای تحقق آن با چالش های فراوانی روبرو هستیم. ولی محقق شدن آن هم امکان دارد و هم می توانیم.

این محقق حوزه با اشاره به ظرفیت  بالای کشور در حل مشکلات اقتصادی، بیان داشت: می شود با اعتماد به جوانان، حمایت از کارگاه های تولیدی، پرهیز از اسراف، و متعهد و ملزم بودن در اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، به اقتصادی پویا و توانمند دست بیابیم، به طوری که اقتصاد ما نه تنها در برابر تحریم ها شکننده و ضعیف نباشد بلکه بر مناسبات اقتصادی سایر کشورها نیز اثرگزار باشد.

استاد حوزه با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و عدم اتکاء به اقتصاد نفتی یکی از ضروریات اقتصاد مقاومتی است، افزود: ارائه و آموزش الگوهای صحیح مصرف به مردم، و پرهیز از اسراف در بخش های مختلف دولتی و خصوصی، و توجه به نیروی داخل، از جمله ی مهم‌ترین اقدامات در جهت تحقق عملی اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه روح اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، بیان داشت: وظیفه ی‌ همه‌ ما این است که سعی کنیم کشور را در برابر تهدیدها مستحکم، و غیر قابل نفوذ کنیم، و این مسئله یکی از اوّلیّات «اقتصاد مقاومتی» است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته اند.

حجت الاسلام مسلم زاده در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در مقابل هرگونه تحریم و فشارهای نظام سلطه، مقاوم و آسیب ناپذیر باشد، خاطرنشان کرد: بر همه خانواده ‌های ایرانی و تک تک افراد جامعه واجب است با مصرف کالای داخلیِ ساخت کشورمان، حمایت خود را از تولیدکنندگان داخلی که نقش کلیدی در رشد و شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال دارند، به معنی واقعی کلمه به منصه ظهور برسانند.  42/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha