پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ استاد حوزه تهران گفت: اگر اقتصاد کشور متکی به نیروی داخلی باشد، به مرور زمان رکود و گرانی نیز همگی حل خواهند شد .

حجت الاسلام رضا فرجی محقق و پژوهشگر حوزوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در تهران، با بیان اینکه سال 95 از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، گفت: ضرورت دارد دولت با اتخاذ تدابیری هوشمندانه در جهت تحقق این شعار اقدامات جدی در حمایت از تولید داخلی انجام بدهد، چرا که مشکل بیکاری جوانان تنها با اجرای کامل اقتصاد مقاومتی حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اقتصاد داخلی حلال مشکلات خواهد بود، افزود: اگر اقتصاد کشور متکی به نیروی داخلی باشد، به مرور زمان رکود و گرانی نیز همگی حل خواهند شد. اما چنانچه در این باره کم توجهی صورت بگیرد و رویکرد دولتمردان واردات بی رویه باشد، شاهد تعطیلی کارخانه ها، کاهش تولید داخلی و بیکاری جوانان خواهیم بود.

استاد حوزه با بیان اینکه باید اجرای اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت های مهم دولت در سال جدید باشد، بیان داشت: مسئولان اگر به اقتصاد مقاومتی توجه نکنند، آسیب پذیری کشور در برابر تحریم ها بیشتر می شود، و دشمن خواهد توانست از راه اقتصادی خواسته های نامشروع خود را به ما تحمیل کند.

محقق حوزه ادامه داد: همه مردم خواهان حل ریشه ای مشکلات اقتصادی کشور هستند. بنابراین در بحث اقتصاد مقاومتی نیز باید ریشه ای کار شود. و قطعاً برای مقام معظم رهبری و آحاد مردم قابل قبول نیست که چند ماه صرفاً شعار اقتصاد مقاومتی داده شود ولی مسئولین اقتصادی کشور در عمل کاری انجام ندهند و یا با بی میلی از آن استقبال کنند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون رویکرد دولت در مباحث اقتصادی بیشتر برون گرا بود و نه درونگرا، و آن ها فکر می کنند حل مشکل اقتصادی در گرو مذاکرات با دشمنان نظام اسلامی است. در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند کلید حل مشکلات بیکاری و رونق تولید ملی در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه به نیروی انسانی داخلی است.

محقق حوزه با اشاره به اینکه بیکاری جوانان باعث رشد ناهنجاری های فرهنگی در جامعه خواهد شد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی شان نیز تاکید فرمودند، اگر بخواهیم مشکل رکود، تولید داخلی، ازدواج جوانان و مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، علاج همه ‌ی این ها در مجموعه‌ ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: می توانیم با اقتصاد مقاومتی در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنیم، تا فرصت های بسیاری برای کشور فراهم گردد. منتهی شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش جدی انجام بگیرد.

حجت الاسلام فرجی در پایان با اشاره به وظیفه طلاب و حوزه های علمیه در تحقق شعار امسال، خاطرنشان کرد: در راستای کمک به دولتمردان و با هدف تحقق عملی اقتصاد مقاومتی، روحانیون و طلاب می توانند نقش اطلاع رسانی را برعهده بگیرند و در ایام نوروز که مردم در محافل خانوادگی حضور بیشتری دارند، از اینگونه فرصت های تبلیغی برای تبیین شعار امسال استفاده کنند.  42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha