سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام محمد کیانی معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان ارتباط مداوم و مستمر روحانیون با سایر اقشار در فضای معنوی زیارتگاه های شهدا می تواند نقش بسیار سازنده ای در نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی داشته باشد شد.

 حجت الاسلام محمد کیانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز به شرکت طلاب و روحانیون در کاروان های راهیان نور تاثیر گزاری آنها اشاره کرد و گفت: حضور مبلغین و روحانیون حقیقتا در ارتقاء سطح معرفتی حرکت عظیم راهیان نور بسیار مفید و تاثیر گذار بوده است.

معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان با بیان اینکه تجربه ثابت کرده در هر مکانی روحانی حضور داشته کارها بهتر پیش رفته، افزود: هدف حوزه و روحانیت خدمت به دین و جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، تبلیغی و حتی جهادی است و روحانی در هر مکان و زمانی دین نیاز به خدمت گذار و جان فشانی داشته باشد با تمام وجود به صحنه آمده و به فعالیت پرداخته است و از این به بعد نیز چنین خواهد بود.

حجت الاسلام کیانی، گفت: ارتباط مداوم و مستمر روحانیون با سایر اقشار در فضای معنوی زیارتگاه های شهدا می تواند نقش بسیار سازنده ای در نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی داشته باشد.

 معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، با بیان اینکه حضور روحانیون سهم مهمی در معرفت بخشی به زیارت شهدا دارد، گفت: هرچه معرفت در زیارت بالاتر برود ماندگاری اثر زیارت، بیشتر خواهد شد و ماندگاری معنویت حاصل از زیارت و معرفت به شهدا در حفظ جامعه از بداخلاقی ها و سوق پیدا کردن به سوی جامعه الهی موثر خواهد بود.

 وی  یکی از فعالیت های این معاونت  اعزام یکپارچه و سازماندهی شده طلاب به همراه خانواده ها در نوروز امسال به سرزمین های نور عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از رسالت های مهم حوزه دفاع و حفظ از کیان دین، اسلام، انقلاب، آرمانهای امام و نظام و تبیین آموزه های ارزشی و یاد و خاطره شهدا است و این موضوع را با تقدیم 6 شهید روحانی در میان 53 شهید مدافع حرم استان خوزستان ثابت کرده است.

حجت الاسلام کیانی در ارتباط با تمهیدات حوزه علمیه استان خوزستان برای حضور راهیان نور حوزه در ایام نوروز گفت: مدارس علمیه سیدالشهدا خرمشهر، بقیه الله اندیمشک و امام محمدباقر(ع) شوش برای اسکان و خدمات رسانی به طلاب و روحانیونی که با کاروان های راهیان نور و نیز با خودروهای شخصی در مناطق حضور پیدا کردند، در نظر گرفته شده است.

 معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، با بیان اینکه تا­کنون قریب به هزار و500 اسکان خودروی شخصی­ و 3 هزار600 طلبه و روحانی در قالب کاروان های راهیان نور اعزام شده اند،گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای حضور مبلغ و روحانی در راهیان نور در قالب شبکه مبلغین بوده و توانستند خدمات شایسته و ارزنده­ای در مسائل مختلف فرهنگی، جهادی، تبلیغی و پاسخ گویی به شبهات و حضوردر غرفه معراج شهدای اهواز، یادمان شلمچه و منطقه اروند ارائه دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha