پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایش ایست‌ بازرسی های ظالمانه صهیونیستها در دانشگاه برکلی آمریکا

حوزه / دانشجویان کمپین عدالت برای فلسطین در دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، با گذاشتن ایست بازرسی نمایشی و سمبلیک در یکی از دروازه‌های این دانشگاه، مظلومیت مردم فلسطین را در زیر سلطه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailycal.org، دانشجویان کمپین عدالت برای فلسطین در دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، با گذاشتن ایست بازرسی نمایشی و سمبلیک در یکی از دروازه‌های این دانشگاه، مظلومیت مردم فلسطین را در زیر سلطه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

بعد ازظهر روز سه شنبه جمعیتی از دانشجویان در دروازه ساتر جمع شدند تا ایست بازرسی نمایشی کمپین دانشجویان عدالت برای فلسطین را مشاهده کنند.

در این حرکت نمادین دانشجویان با گذاشتن موانع چوبی رنگ شده روبروی دروازه ساتر در دانشگاه برکلی، دیوار‌های میان بخش‌های فلسطین نشین و یهودی نشین در سرزمین‌های اشغالی را شبیه سازی کردند. دانشجویان همچنین روبروی موانع چوبی، دانشجویانی با لباس سربازان اسرائیلی، سرتاپا مسلح با اسلحه‌های مقوایی قرار دادند. این افراد از دروازه‌ها محافظت نموده و از ورود فلسطنینیان جلوگیری می‌کردند.

در بخشی از نمایش بعضی از دانشجویان با کارت‌های شناسایی رنگی با گاردهای محافظتی درگیر می‌شدند و اجازه ورود از دروازه را نداشتند.

دیوید مک‌کلیری یکی از اعضای این گروه گفت:  هدف از برپایی این نمایش، آشناسازی دانشجویان برکلی با حقایق اشغال فلسطین بود. ما می‌خواستیم به دانشجویان برکلی نشان دهیم یک فلسطینی معمولی باید برای عبور از یک ایست بازرسی، با چه سختی‌ها و دشواری‌هایی رو برو شود. ما فقط می‌خواستیم بی‌عدالتی را به تصویر بکشیم.

کیومرث صالحی از دیگر اعضای جنبش می‌گوید: ما همچنین قصد داریم جلوی سرمایه گذاری هیات مدیره دانشگاه برکلی در کمپانی‌هایی که گفته می‌شود محصولات فلسطین اشغالی را می‌فروشند بگیریم وتلاش‌های ما تا کنون موفقیت آمیز بوده‌است.

این مراسم بخشی از فعالیت‌های کمپین عدالت برای فلسطین در هفته آگاهی درباره فلسطین بود. دانشجویان این کمپین قصد دارند در این هفته اطلاع رسانی و آگاهی رسانی درباره فلسطین را افزایش دهند. از دیگر فعالیت‌های آن‌ها راهپیمایی و تظاهرات در مرکز شهر برکلی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha