پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار نوروزی سرپرست شرکت مخابرات ایران با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در عرصه فضاهای ارتباطی و مخابرات نباید از امنیت سرمایه ها و اسرار مردم غافل بود. این شمشیر دو لبه باید در مسیر استفاده صحیح قرار گیرد و اسباب پیشرفت و موفقیت ملت ایران را فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی  عصر امروز در دیدار سرپرست شرکت مخابرات ایران ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان و تبریک سال نو آمیخته با بوی عطر فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، اظهار داشتند: مخابرات و ابزارهای مخابراتی، نقش مهمی در دنیای کنونی ایفا نموده، در سرعت بخشی به پیشرفت های علمی و اصلاح کارهای روزمره، ابزاری بسیار ارزشمند به شمار می رود.

معظم له در ادامه با بیان این که خود را باید به آخرین تکنولوژی های روز دنیا در عرصه های گوناگون مجهز نماییم، ابراز داشتند: ابزارهای مخابراتی همچون شمشیر دو لبه ضمن بهره دهی به مسیر خیر و سعادت؛ در مسیر بدبختی و بیگانگی از خدا و انسانیت، نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به استفاده حداکثری غرب از تکنولوژی های روز مخابراتی اذعان داشتند: سبقت گیری کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در ابراز دشمنی نسبت به ایران و اظهار کینه و عداوت نسبت به اسلام؛ نتیجه سلطه صهیونیسم جهانی بر فضای تبلیغاتی این کشور است.

 این مرجع تقلید افزودند: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا تحت تأثیر ابراز رسانه ­ای، شستشوی مغزی داده شده، احساس می کنند، اسلام ستیزی تنها وضع موجود هماهنگ با جامعه غربی است.

ایشان با اشاره  به این که استکبار جهانی سیاست های مخرب خود را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به پیش می برد، خاطرنشان کردند: از نظر مسائل فرهنگی و اخلاقی، ضمن پذیرش تأثیرات عمیق ابزارهای مخابراتی بر فضای اخلاقی و فرهنگی جامعه، نمی تواند از این وسیله دو لبه صرف نظر نمود.

 معظم له ضمن تأکید بر تنظیم و تبیین برنامه ریزی های دقیق برای استفاده بهینه، بهره برداری صحیح و نیز ممانعت از سوء استفاده های متصور در این عرصه، اظهار داشتند: اگر از سوء استفاده های احتمالی ابزارهای مهم مخابراتی جلوگیری نکنیم، ضرر آن دامن گیر جوامع انسانی خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شدند: باید با پیگیری برنامه ­ریزی هدفمند، مراقب باشیم تا مورد هجمه و سوء استفاده ابزار های مخابراتی قرار نگیریم.

ایشان ضمن تأکید بر گام نهادن در مسیر خودکفایی در تولید ابزارهای مخابراتی، خاطرنشان کردند: تک تک شبکه های ماهواره ای ایران، هر ماه چند صد میلیون تومان هزینه اجاره ماهواره می پردازند؛ اگر روزی مخابرات ایران بتواند وضعی را ایجاد نماید، تا هزینه اجاره ماهواره به شرکت های ایرانی پرداخت گردد؛ قدمی بسیار مهم و ارزشمند برداشته شده است.

این مرجع تقلید با بیان این که در فضای کنونی تمام فرانکانس های ارسالی به دنیا، از طریق ماهواره های غربی صورت می گیرد، اظهار داشتند: باید تشکیلاتی را برای اطمینان از عدم قطع شبکه های ماهواره ای اسلامی، توسط کشورهای غربی فراهم نمود.

حضرت آیت الله مکارم ضمن اشاره به اهتمام هرچه بیشتر نسبت به  شفافیت هزینه کردها، ابراز داشتند: مخابرات نباید به فکر درآمد زایی بوده، به تشکیلاتی پردرآمد تبدیل شود؛ این مجموعه باید ضمن ارائه تسهیلات به جامعه، موجبات رفع مشکلات مردم را فراهم سازد.

معظم له ایمنی در تبادلات اطلاعاتی را از ملزومات فعالیت های مخابراتی ذکر کردند و اظهار داشتند: در عرصه فضاهای ارتباطی و مخابرات نباید از امنیت سرمایه و اسرار مردم غافل بود. این شمشیر دو لبه باید در مسیر استفاده صحیح قرار گیرد و اسباب پیشرفت و موفقیت ملت ایران را فراهم سازد.

ایشان به تماس های نادرست، برای استفاده های واهی و کلاهبرداری های تجاری در عرصه مخابرات اشاره نمود و خاطرنشان کردند: باید جلوی تمام سوء استفاده های احتمالی گرفته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن تاکید بر ممانعت هرچه بیشتر از رانت خواری های رسانه ای، ابراز داشتند: کار مخابرات کاری پرسود و پر خطر بوده، باید تمام جهات آن مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha