شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار شهردار قم با آیت الله مکارم

دولت حوزه/ حضرت آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به تماس تلفني رئيس جمهور براي تبريك سال جديد، گفتند: در تماس تلفني با رئيس جمهور به ايشان گفتم كه به دنبال تحقق برجام اخلاقي در كشور هم باشيد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آيت الله مكارم شيرازي عصر امروز در ديدار نوروزي شهردار و مديران شهري قم، ضمن تبريك سال جديد و ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مشكلات و بدهي‌هاي شهرداري قم را مورد توجه قرار دادند و با اشاره به سخنان شهردار قم در خصوص جرایم بانكي بدهي‌هاي شهري گفتند: جرایم دیرکرد بانكي شرعاً و عرفا جايز نيست و بانك‌ها نبايد از بدهي‌ها سود بگيرند.

ایشان  با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني اقدامات و برنامه‌هاي شهرداري خاطرنشان كرد: خوب است كه اقدامات سال ۹۴ شهرداري و كارهايي كه براي سال ۹۵ در دست اقدام است فهرست وار در رسانه‌هاي گروهي و رسانه ملي منتشر شود.

اين مرجع تقليد تصريح كردند: مردم و علما بايد بدانند چه اقداماتي در  شهر صورت مي‌گيرد و چه كارهايي قرار است انجام شود و چه كارهايي در مرحله مطالعه قرار دارد كه اين گزارش‌ها خوشحالي مردم و علما را در پي دارد.

ایشان لزوم فرهنگ سازي و آگاه سازي مردم در خصوص اقدامات شهري و علل دريافت عوارض و هزينه‌هاي خدماتي خاطرنشان كردند: شهرداري همانطور كه به مسائل بهسازي شهري و عمراني توجه مي‌كند بايد به دنبال اقدامات فرهنگي و بهسازي روحي در شهر نيز باشد.

حضرت  آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به تماس تلفني رئيس جمهور براي تبريك سال جديد، گفتند: در تماس تلفني با رئيس جمهور به ايشان گفتم كه به دنبال تحقق برجام اخلاقي در كشور هم باشيد.

ایشان تصريح كردند: شخصي كه قاچاق مي‌كند، رانت مي‌خورد و اختلاس مي‌كند براي كشور مشكل ايجاد مي‌كند و بايد اين مسائل نيز در كشور حل شود.

 اين مرجع تقليد با تاكيد بر توسعه اقدامات فرهنگي در شهر قم بيان كردند: در تهران نيز اقداماتي در بخش‌هاي فرهنگي صورت مي‌گيرد و در شهر قم نيز بايد بسترهايي در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي ايجاد شود.

معظم له در بخش ديگري از سخنان خود لزوم نظارت بر ساخت و سازهاي بي رويه در شهر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اينكه در كوچه‌هاي كم عرض ساختمان‌هاي بلندمرتبه ساخته مي‌شود و در بسياري از موارد پاركينگ‌ها پس از تأييد شهرداري تغيير كاربري داده مي‌شود بايد نظارت شود.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي لزوم مراقبت از روند ساخت و ساز به اندازه استعداد هر منطقه، تصريح كرد: در امور ساخت و ساز در شهر بايد نسبت به دور زدن قوانين و مقررات شهري جلوگيري شود.

 ایشان با اشاره به وجود ساختمان‌هاي نيمه كاره در سطح شهر قم، بيان كرد: بسياري از ساختمان‌هاي نيمه كاره در شهر چهره و منظر شهري را خراب كرده كه بايد ساماندهي شود.

  اين مرجع تقليد با بيان اينكه مردم به دنبال سرمايه گذاري منابع مالي خود در بخش‌هاي مختلف باشند و به سرمايه گذاري در بخش ساخت و ساز كفايت نكنند، گفت: بايد آماري احصا شود كه چقدر ساختمان در قم بدون سكنه وجود دارد تا از سرمايه گذاري بي رويه در اين بخش جلوگيري شود.

 معظم له با تاكيد بر اهميت همكاري متقابل مردم و شهرداري خاطرنشان كردند: در صورت همكاري مردم و شهرداري بسياري از كارها با سرعت بهتري پيش مي‌رود.

 حضرت آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد براي قم حساب مستقل قائل شوند، تصريح كردند: قم به تمام عالم تشيع تعلق قرار دارد و اجراي برنامه‌هاي عظيمي همچون كنگره تكفيري‌ها با حضور علماي تراز اول از ۸۰ كشور جهان ظرفيت عظيم اين شهر را نشان مي‌دهد.

این مرجع تقلید با تاكيد بر اينكه مسئولان قمي بايد هميشه از از دولت طلبكار باشند، خاطرنشان كرد: با توجه به وجود حوزه علميه و حضور علما و شخصيت‌هاي ويژه در قم، مسئولان بايد حساب خاصي براي قم قائل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha