شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:اعتکاف تکمیل کننده معنویت و اخلاق انسانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی امروز  در جلسه برنامه ریزی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اظهارداشت: اعتکاف روح تازه ای در استمرار و ایجاد معنویت در روح و جان آدمی ایجاد می کند و موجب تقویت اراده،معرفت نفس،خودسازی ،خودشناسی و خدا شناسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتکاف راهی برای ایجاد معرفت نفس در انسان هاست تصریح کرد:اعتکاف سنتی حسنه بوده که از صدر اسلام و در بین اولیاء و بزرگان الهی مرسوم و متداول بوده و همیشه برای تقرب به خدا و معرفت نفس بکار گرفته شده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز جوانان با شور و اشتیاق وصف ناشدنی مشتاقانه برای انجام این تقرب الهی میهمانان مساجد می شوند خاطر نشان کرد:حضور جوانان با انجام عبادات و فرایض معنوی و دل بریدن از تعلقات دنیوی خود نشانه ای از دمیدن روح معنوی اعتکاف در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه برای اثرگذاری مطلوب اعتکاف باید شرایط و اعمال این مراسم به صورت ویژه بجا آورده شود یادآور شد:انجام مراسم معنوی اعتکاف تکمیل کننده معرفت و اخلاق انسانی است.

موج اسلامی خواهی جهان را درنوردیده است

وی با اشاره به اینکه امروز موج اسلام خواهی و عبادات و فرایض آن در جای جای جهان گسترش یافته است افزود:گسترش بی بند و باری،فساد،رشد روز افزون خیانت،طلاق و از هم پاشیده شدن نظام خانواده در جوامع غربی نشان دهنده ضعف ایمان و معنویات در این جوامع است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه سال گذشته آمار معتکفان خواهر نسبت به برادران بیشتر بود افزود:امید می رود این تعادل جنسیتی در مراسم اعتکاف بسورت متوازن برقرار شود و مردان جامعه نیز از فیوضات معنوی اعتکاف برخوردار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی نهادینه سازی فرهنگ اعتکاف در جامعت را نیازمند همت همه جانبه دستگاه های مسئول دانست و گفت :باید از این ظرفیت معنوی با تمام توان برای ایجاد روح معنویت در جامعه بهره برداری نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha