جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس سلیمی - معاون فرهنگی آستان عبد العظیم حسنی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به نقش مصونیت زا و بیمه گر اعتکاف در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر از حوزه های علمیه، مساجد و مراکز مذهبی حمایت می شد، وضعیت ما در جرائم با این نمودار مواجه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباس سلیمی، امروز در هم اندیشی مدیران فرهنگی اعتکاف استان تهران که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، بر لزوم توجه به نگاه قرآن در مسائل تاکید کرد و اظهارداشت: باید نگاه قرآنی را در گام نخست از افراد متدین و جامعه قرآنی آغاز کرد تا به جامعه تعمیم یابد.

وی با بیان اینکه سنت اعتکاف از دیرباز در آئین دینی ریشه داشته است، ابراز داشت:  انس و ارتباط ویژه با خداوند، مرور عملکرد صحیفه اعمال و جبران فرصت های از دست رفته از برکات و پیام های اعتکاف در زندگی شخصی افراد است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید می کردند «آیه پایانی سوره کهف نشان می دهد همه انسان ها روزی با خداوند بزرگ ملاقات خواهند داشت و براین اساس باید برای ملاقات مطلوب با ذات اقدس الهی دو رکن عمل صالح و اخلاص را همراه داشت».

سلیمی، به نقش مصونیت زا و بیمه گر اعتکاف در جامعه اشاره کرد و  افزود: اعتکاف فرصتی مغتنمی برای جوانانی است که به دور از شعار، در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارند. 

وی تصریح کرد: خلوت معتکفین با قرآن و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) شرایطی را فراهم می کند که ناهنجاری های نگران کننده جامعه کاسته شود و زمینه ارتقای معرفت خدایی صورت گیرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: اعتکاف در صورتی به اهداف خود دست می یابد که طراحی، سیاستگذاری، اجرا و ارزشیابی خردمندانه ای داشته باشد.

سلیمی افزود: برگزاری نشست های هم اندیشی آثار و برکات فراوانی دارد و جلسات گذشته نشان داد که میتوان موجب اقبال بیشتر مردم در زمینه اعتکاف شد.

وی همچنین تربیت اسلامی و آشنایی با سبک زندگی قرآنی را زمینه ساز تربیت اسلامی دانست و گفت: اعتکاف زمینه ساز مصونیت فرهنگی می شود و توجه به امور تربیتی موجب پیشگیری از جرائم در جامعه می شود.      

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: اگر همچون گذشته از حوزه های علمیه، مساجد و مراکز مذهبی حمایت می شد، وضعیت ما در عرصه جرم شناسی با این نمودار مواجه نبود.

سلیمی ادامه داد: کارگروه خاصی متشکل از اساتید مجرب در راستای بازدیدها و بررسی های میدانی تشکیل شود تا به ارائه تاثیر مستقیم امر اعتکاف در زمینه کاهش آمار جرائم و مجرمین بپردازد.

وی با بیان اینکه باید زمینه ارتباط بیشتر مردم با خداوند را فراهم کرد، گفت: توجه به مقوله اعتکاف زمینه ساز پاسداری از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت پژوهشی موسسه دارالحدیث می توان در زمینه انتشارات آثار مرتبط با اعتکاف استفاده کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha