یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یوسف شریف زاده

حوزه/ مسئول دفتر فرهنگي تربيتي حوزه علميه خراسان از برگزاری اعتکاف طلاب ایرانی و غیرایرانی در جوار بارگاه ملکوتی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام يوسف شريف زاده، با اعلام اين خبر گفت: طبق سال هاي گذشته و در جهت اجراي سنت حسنه اعتكاف، تعدادي از طلاب و روحانيون برادر شامل طلاب حوزه علميه مشهد و جامعه المصطفي العالميه مشهد و قم، در مسجد گوهرشاد معتكف خواهند شد.

وي با بيان اينكه اين برنامه معنوي 24 تا 27 ماه مبارك رمضان، به مدت 3 روز برگزار مي شود، افزود: افتتاح اين مراسم، در مدرسه علميه عالي نواب برگزار خواهد شد و سپس حاضران به صورت دسته جمعي به حرم مطهر رضوي مشرف و معتكف مي شوند.

مسئول دفتر فرهنگي تربيتي حوزه علميه خراسان، برگزاري حلقه هاي قرآني را از برنامه های اين برنامه معنوي اعلام کرد و افزود: اعتكاف در واقع بيرون رفتن از خانه خود و رفتن به خانه خداست تا انسان به حضرت حق نزديك تر شود.

وي، اعتكاف را راه گريز از لذت گرايي و مهار حس خودمحوري و برتري جويي و نيز بازگشت از قبله دنياگرايان به سمت و سوي قلب و قبله هستي دانست و درباره بركات اين برنامه معنوي گفت: خودسازي، محاسبه نفس، نيايش، نماز، تلاوت قرآن، استمداد از آستان قدس ربوبي و ... از جمله آثار آن مي باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha