دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ رئیس مرکز موضوع شناسی فقهی با بیان این که سرمایه گذاری در گسترش عبادت اعتکاف بسیار ارزشمند است، از تدوین «موسوعه فقهی اعتکاف» و «موسوعه استفتائات اعتکاف» در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده، پیش از ظهر امروز در هم اندیشی مدیران فرهنگی اعتکاف استان تهران که در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتکاف منتخب العبادات است، گفت: اعتکاف تمرین در جمع زیستن و تحمل حصر و سختی برای دفاع از کیان اسلام است.

رئیس مرکز موضوع شناسی فقهی با بیان اینکه سرمایه گذاری در گسترش عبادت اعتکاف بسیار ارزشمند است، گفت: خادمین معتکفین باید افتخار کنند که به حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) اقتدا کرده اند، چرا که ثواب خدمتگذاری به معتکفین بیشتر از عمل اعتکاف است. معتکفین نیز باید افتخار کنند که در ایام اعتکاف، میهمان ویژه خداوند می شوند.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی اعتکاف با بیان اینکه جشنواره های علمی اعتکاف زمینه ساز معرفت افزایی معتکفین است، گفت: در جشنواره سوم اعتکاف که با رویکرد علمی صورت گرفت، مجموعا ۱۲۰ کتاب، مقاله و پایان نامه ارائه شد که از نظر علمی پربار بود. 

وی با بیان این که در جشنواره چهارم 46 محور جهت دریافت آثار علمی ارائه شده است، ابراز داشت: امروز اعتکاف به موضوعی بین المللی تبدیل شده و بسیاری از کشورها به این امر اقتدا کرده اند و آثار علمی برای آنها مفید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده تصریح کرد: آسیب شناسی و موضوع شناسی اعتکاف دو موضوع جدید افزوده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 مورد مصداق خروج از مسجد استخراج شده است، گفت: این نکات باید تحت قالب استفتاء قرار گیرند تا حکم شرعی آنها مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در پایان خاطرنشان کرد: تدوین «موسوعه فقهی اعتکاف» و «موسوعه استفتائات اعتکاف» در دستور کار مرکز موضوع شناسی فقهی قرار دارد تا در آینده پاسخگوی مراجعین و محققان باشد.

انتهای پیام 313/33

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha