دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، وحدت را کلیدواژه توفیق و اقتدار مسلمین دانست و تصریح کرد: اعتکاف هرساله انقلاب معنوی در کشور ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای، امروز در هم اندیشی مدیران فرهنگی اعتکاف استان تهران که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، اهتمام به وحدت را کلیدواژه توفیق و اقتدار مسلمین دانست و گفت: امروز دشمنان خطر فزاینده ای را با بکارگیری تکفیری ها برای کیان اسلام ایجاد کرده اند و به دنبال گسترش فتنه تفرقه در منطقه هستند.  

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف همچنین با محکومیت کشتار شیعیان نیجریه، ابراز داشت: ان شاءالله رهبر شیعیان نیجریه سلامتی خود را به دست آورد و از بند ظلم رها شود. 

وی با اشاره به مانور عظیم اربعین حسینی، گفت: این کنگره عظیم نشان می دهد که جهان در حال آماده شدن برای ظهور مهدی آل محمد(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در ادامه به استقبال جوانان و مردم تهران در ایام اعتکاف اشاره داشت و تصریح کرد: 700 مسجد در استان تهران، مراسم اعتکاف را برگزار می کنند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص جرائم و آمار مجرمین، ابراز داشت: باید آمارهای معرفت افزایی نیز احصا شود تا به اهمیت نقش دین در کاهش جرائم بیشتر پرداخته شود.   

وی با اشاره به شرکت 700 هزار نفر در اعتکاف سال گذشته، ابراز داشت: جوانان و معتکفین سه شبانه روز خود را از زندگی جدا کرده و مسجد را به عنوان ارتباط ویژه با خداوند انتخاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای، سه شبانه روز اعتکاف را معادل عبادت شش ماه از سال دانست و گفت: اقبال مردم به این سنت بسیار بالاست و شوق جوانان حیرت انگیز می باشد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه شب های قدر، برنامه های ماه مبارک رمضان و محرم و صفر منجر به رشد معنوی جامعه شده است، گفت: برنامه های دینی به مقابله با بزهکاری ها پرداخته و موجب تقویت جوامع اسلامی شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان اینکه برگزاری نشست های تخصصی در راستای اجرای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برنامه ریزی برای اعتکاف است، گفت: باید هسته مرکزی اعتکاف در تهران ایجاد شود تا خوراک فکری لازم را برای مساجد ارائه دهد و گفتمان واحدی را القا کند. 

وی با تاکید بر این که اعتکاف می تواند هرساله انقلاب معنوی در کشور ایجاد کند، گفت: ظرفیت حضور 700  هزار نفر در اعتکاف زمینه ساز ایجاد جنبش و پیام های دینی است. 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه دبیرخانه دائم جشنواره های اعتکاف از چهار سال گذشته، در قم آغاز شده است، گفت: تاکنون سه دوره جشنواره در قالب ادبی، هنری و علمی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان اینکه جشنواره نخست با موضوع محورهای ادبی با بیش از 2500 شرکت کننده در قم برگزار شد، ابراز داشت: جشنواره دوم با رویکرد هنر با حضور بیش از 1200 نفر در تهران برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: جشنواره سوم نیز با رویکرد علمی و با حضور شش مرکز بین المللی و هجده مرکز فرهنگی داخلی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای تصریح کرد: چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف در هفته دوم ماه رجب، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در گسترش سنت اعتکاف نقش مهمی ایفا کرده اند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha