پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار رئيس ستاد اعتکاف

حوزه/ رئیس ستاد اعتکاف کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای رئیس ستاد اعتکاف کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده عضو شورای ستاد اعتکاف و حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری مدیرکل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین‌الملل حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای گفت: جریان اعتکاف ریشه در قرآن و ادیان دارد، ابراهیم به عنوان شیخ‌الانبیا هم معتکف بودند بنابراین اعتکاف در همه ادیان بوده اما فرد اکمل اعتکاف در دین مبین اسلام حضرت محمد(ص) است.

وی یادآوری کرد: رشد اخلاق و معنویت در نظام اسلامی متکثر است؛ لذا امروزه اعتکاف مهجور و ناشناخته تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده، هزاران مسجد در سراسر کشور میزبان معتکفین هستند و همه اقشار جامعه مانند دانشجویان، دانش‌آموزان، اتباع خارج از کشور، جانبازان و جوانان حضور دارند و این تأثیرگذاری انقلاب را می‌رساند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به این‌که جشنواره بین‌المللی اعتکاف در سه بعد علمی، ادبی و هنری برگزار شده‌است، افزود: در این جشنواره‌ها موفق بودیم یکی از بزرگ‌ترین بالاترین آمار دریافت آثار را جشنواره اعتکاف داشته باشد.رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به این‌که جشنواره بین‌المللی اعتکاف در سه بعد علمی، ادبی و هنری برگزار شده‌است، افزود: در این جشنواره‌ها موفق بودیم یکی از بزرگ‌ترین بالاترین آمار دریافت آثار را جشنواره اعتکاف داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان طلبه گفت: ستاد اعتکاف آمادگی دارد تا بستر را برای استفاده از ظرفیت‌های بانوان طلبه فراهم کند تا بتوانیم از این فرصت عظیم بهره ببریم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده با بیان اینکه امر مهم اعتکاف از آسیب‌ها در امان نخواهد بود، مطرح کرد: برای بررسی آسیب‌های اعتکاف اقدامی پژوهشی انجام و کتابی تهیه شده است و حتی اولین پایان‌نامه در زمینه اعتکاف نیز توسط یکی از بانوان طلبع دفاع شده است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ظرفیت عظیم اعتکاف گفت: اعتکاف از پرشورترین زمینه‌های عبادی به ویژه برای زنان است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اخلاق و معنویت افزود: بدون تردید ما هرچه در مسائل عبادی ورود کنیم، شاهد اثرات مثبت بیشتری خواهیم بود و به نوعی سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان طلبه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی دارد تا در تمام زمینه‌های علمی – پژوهشی، فرهنگی و ... مربوط به اعتکاف همکاری کنید.

در پایان این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری عنوان کرد: در سال‌های اخیر اعتکاف در خارج از کشور نیز رونق پیدا کرده است و حتی الگو برداری‌هایی نیز از مراسم اعتکاف انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت برای آسیب‌شناسی اعتکاف استفاده کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha