پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعتکاف مسجد امام حسین ارومیه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان طلبه گفت: ستاد اعتکاف آمادگی دارد تا بستر را برای استفاده از ظرفیت‌های بانوان طلبه فراهم کند تا بتوانیم از این فرصت عظیم در زمینه اعتکاف بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای در دیدار باحجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور که در مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران انجام شد اظهار کرد: جریان اعتکاف ریشه در قرآن و ادیان دارد، ابراهیم به عنوان شیخ‌الانبیا هم معتکف بودند بنابراین اعتکاف در همه ادیان بوده اما فرد اکمل اعتکاف در دین مبین اسلام حضرت محمد(ص) است.

وی ادامه داد: اعتکاف مهجور و محدود به مسجد امام حسن عسگری(ع) بود و فقط مخصوص روحانیون بود و افراد جامعه حضور پیدا نمی‌کردند اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی معنویت و اخلاق رشد پیدا کرده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای یادآوری کرد: رشد اخلاق و معنویت در نظام اسلامی متکثر است؛ لذا امروزه اعتکاف مهجور و ناشناخته تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده، هزاران مسجد در سراسر کشور میزبان معتکفین هستند و همه اقشار جامعه مانند دانشجویان، دانش‌آموزان، اتباع خارج از کشور، جانبازان و جوانان حضور دارند و این تأثیرگذاری انقلاب را می‌رساند.

وی افزود: اعتکاف به خارج از کشور نیز سرایت کرده‌است؛ مقام معظم رهبری تابلوی بزرگ اعتکاف را بلند کرده‌ است، مبنی بر این‌که این یک برکت انقلابی است و صف طولانی اعتکاف از جوانان، دانشجویان و مردم سراسر کشور نشان از رشد معنوی نظام دارد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به این‌که جشنواره بین‌المللی اعتکاف در سه بعد علمی، ادبی و هنری برگزار شده‌است، افزود: در این جشنواره‌ها موفق بودیم یکی از بزرگ‌ترین بالاترین آمار دریافت آثار را جشنواره اعتکاف داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای بیان کرد: در تلاش هستیم که ششمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف را در آستانه اعتکاف سال آینده برگزار کنیم.

وی با یادآوری این‌که جشنواره‌ها توانست عقبه علمی اعتکاف را به دست بگیرد، افزود:  امروز ۴۰ کتاب غنی و مرجع در زمینه اعتکاف به چاپ  رسیده‌است؛ در حال حاضر مقام معظم رهبری بارها درباره اعتکاف از مسجد امام حسن عسگری یاد می‌کنند و لذا ما حق داریم بگوییم مسجد امام حسن عسگری در قم نماد اعتکاف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان طلبه گفت: ستاد اعتکاف آمادگی دارد تا بستر را برای استفاده از ظرفیت‌های بانوان طلبه فراهم کند تا بتوانیم از این فرصت عظیم بهره ببریم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha