سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ عضو شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم گفت: بیش از دو هزار و ۲۱۰ اثر از داخل و ۳۰۰ اثر از خارج کشور در پنجمین جشنواره اعتکاف جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ظهر امروز در دیدار اعضای شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم با تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، به برخی از برکات اعتکاف اشاره و تصریح کرد: اعتکاف از رویش‌های انقلاب است که هر ساله رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی مهم خود در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی این دستاورد دینی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه امر مهم اعتکاف از آسیب‌ها در امان نخواهد بود، مطرح کرد: برای بررسی آسیب‌های اعتکاف اقدامی پژوهشی انجام و کتابی تهیه شده است.

استاد حوزه علمیه قم هم‌افزایی دستگاه‌ها و مراکز مختلف را از برکات اعتکاف برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت جوانان در مراسم عبادی اعتکاف بدون عقبه فکری نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی از برگزاری چهار همایش ویژه در راستای ارتقای معنویت مراسم اعتکاف یاد کرد و ادامه داد: دست‌اندرکاران دوره‌های مختلف جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و درجشنواره پنجم نقش‌آفرینی خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار و 210 اثر از داخل و 300 اثر از خارج کشور جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: افراد برگزیده معرفی شده و با میزبانی آستان قدس رضوی مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

عضو شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای معتکفین از جمله حلقه‌های معرفت و سخنرانی بزرگان دینی دنبال می‌شود، عنوان کرد: با هماهنگی میان مراکز اعتکاف می‌توانیم یک حرکت منسجم و با کیفیت را رقم بزنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha