دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین تکیه‌ای از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف با مشارکت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در دیدار شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم با تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه اکنون در آستانه برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف قرار داریم، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با همکاری جامعه‌المصطفی هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه از آثار جشنواره بین‌المللی اعتکاف در مجموع چندین جلد کتاب تهیه شده است، اضافه کرد: امسال دستگاه‌های مختلف به علت کمبود بودجه با مشکلاتی روبرو بودند به همین علت نتوانستند به شیوه مطلوب در این جشنواره مشارکت کنند اما آستان قدس رضوی مشارکت‌هایی در راستای برگزاری این جشنواره داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مختلف از جمله چاپ مجموعه آثار، داوری، پژوهش و تهیه جوایز هزینه‌های بسیاری را برای این جشنواره به دنبال دارد که امیدواریم بتوانیم در راستای تامین این هزینه‌ها مجموعه‌های مختلف مشارکت داشته باشند.

فریضه امر به معروف به افراد و گروه خاصی محدود نشود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی نیز در این دیدار  با اشاره به اینکه یکی از نتایج امر به معروف و نهی از منکر شکل‌گیری دیگر فریضه‌های دینی است، اظهار کرد: اعتکاف از جمله تکالیفی است که مستحب بوده و گاهی واجب می‌شود به همین علت یکی از مباحث مهم در حوزه اعتکاف شناخت معروف‌ها و منکرهای معتکفین و لوازمی است که با این سنت دینی مرتبط می‌شود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها پرداختن به فعالیت‌های علمی در حوزه اعتکاف را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: افراد  معتکف باید در زمان اعتکاف بیشترین بهره برداری را از شرایط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شیعه مورد نظر اهل‌بیت(ع) باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم چراکه این فریضه دینی اکنون به دستگاه‌ها، مرزها و افراد خاص محدود شده است درحالی که امر به معروف موجب عمل به دیگر فرایض دینی می‌شود و هر دستگاه بر اساس شرایط خاص خود باید دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

حجت الاسلام والمسلیمن سعیدی با بیان اینکه یک سازمان باید برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود، مطرح کرد: برخی از بدعت‌ها، آسیب‌ها و نوآوری‌های در دین موجب ترویج آموزه‌های نادرست از دین اسلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه معروف‌ها و منکرات اعتکاف باید شناسایی شود، گفت: رهبر انقلاب اسلامی نماینده امام زمان(عج) هستند به همین علت رضایت ایشان رضایت حضرت ولی عصر(عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha