سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ اعتکاف رمضانیه در مسجد اعظم‎ قم

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه مراسم اعتکاف بعد از پیروزی انقلاب دوباره احیا شد گفت: باید شرایط و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که زمینه برای حضور حداکثری در این فریضه معنوی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ظهر امروز در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان یزد که در محل دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در پاسخ به یکی از مریدان خود در خصوص حقیقت و جوهره عبادت فرمودند: انسان از طریق عبادت به مقام ربوبیت می‌رسد.

وی افزود: امام صادق(ع) در ادامه می‌فرمایند که منظور از ربوبیت رسیدن به مقام خدایی نیست، بلکه منظور آن است که انسان صاحب اختیار خود می‌شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی اظهار کرد: خوشبختانه این جلسه در همین راستا و جهت برنامه ریزی برای برگزاری عبادتی دارای اهمیت بسیار به تعبیر بزرگان برگزار شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: در سال‌های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این امر عبادی فراموش شده در بین عموم جامعه رونق خاصی پیدا کرده و الحمدلله تحولات معنوی و روحی خوبی را در جامعه به همراه داشته است.

این مسئول فرهنگی، خلوت گزینی و ایجاد ارتباط خالصانه با خداوند متعال را از ویژگی‌های اعتکاف دانست و گفت: خلوت با خدا و عبادت می‌تواند اثرات بسیاری را در زندگی انسان به همراه داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: به تعبیر بزرگان مناجات در خلوت با خداوند متعال عامل پرواز و عروج انسان است.

وی با اشاره به استقبال خوب اقشار مختلف از مراسم معنوی اعتکاف گفت: باید شرایط و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که زمینه برای حضور حداکثری در این فریضه معنوی فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی تصریح کرد: برگزاری این جلسات در جهت فراهم کردن مقدمات بررسی آسیب‌ها سال‌های گذشته و برنامه ریزی جهت هر چه بهتر برگزار شدن اعتکاف در سال آینده است.

وی از تغذیه به عنوان یکی از مباحث مهم در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: تغذیه معتکفین هم از نظر جسمانی و هم از نظر فکری امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در راستای تغذیه جسمانی معتکفین جلساتی با هیئت امناء مساجد میزبان معتکفین در خصوص نحوه و هزینه آن برگزار و جمع بندی لازم صورت گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: در بحث تغذیه معنوی هم باید ضمن پرهیز از شلوغ کاری و برگزاری برنامه‌های متنوع که مانع عبادت و خلوت نشینی معتکفین می‌شود به مسائل روز و مورد نیاز جامعه توجه جدی داشت.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha