پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیر کل منابع طبیعی کرمان با مدیران مدارس کرمان

حوزه/ مهندس مهدی رجبی زاده، گفت: همکاری روحانیت و منابع طبیعی یک کار ریشه دار است و ما به دنبال این هستیم با مراسم درختکاری امسال شروع شود و در ادامه با برنامه ریزی جدی این همکاری ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مهندس مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در نشستی با مسئولین، مدیران و معاونین حوزه علمیه و مدارس علمیه خواهران و برداران شهر کرمان گفت: متاسفانه محیط زیست و منابع طبیعی کرمان به علت عدم مدیریت صحیح، به وضعیت بغرنجی رسیده و اکنون بسیاری از مناطق که زمانی جزو مناطق خوب و سرسبز ما بودند، هم اکنون دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: مسأله محیط زیست اگر اولین مسأله کشور نباشد حتما دومین هست. شاید در آینده بتوانیم کم آبی را با هزینه‌های گزاف برطرف کنیم، اما اگر مدیریت نکنیم، خاک کشور را از دست می‌دهیم که این جایگزین پذیر نیست. ما بایستی در مرحله اول هرآنچه داریم را حفظ کنیم، و بعد برای آینده برنامه ریزی کنیم.

رجبی زاده در رابطه با لزوم فرهنگ سازی در جامعه بیان داشت: ما باید آگاهی کامل در جامعه ایجاد کنیم و فرهنگ حفظ محیط زیست را ترویج ‌دهیم. باید کاری کنیم که مردم به این میزان آگاهی برسند که حتی خلقت یک بوته هم فلسفه خودش را دارد و نباید همان یک بوته هم از بین برود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در رابطه با نقش روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست مساله مورد غفلت ما بوده است. مردم با روحانیت ارتباط مستقیم دارند و روحانیون تاثیر مستقیم بر آن‌ها دارند.

وی افزود: ما از روحانیون می‌خواهیم که در کنار بیان مسائل دینی و فرهنگی، ترویج مبحث محیط زیست و حفظ منابع طبیعی را جدی بگیرند.

رجبی زاده در پایان خاطر نشان کرد: همکاری روحانیت و منابع طبیعی یک کار ریشه دار است که ما به دنبال این هستیم با مراسم درختکاری امسال شروع شود و در ادامه با برنامه ریزی جدی این همکاری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha