چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایجاد طرح های کشاورزی تولیدی برای طلاب مدرسه شهداد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان شهداد حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را وظیفه همه اقشار جامعه دانست و افزود: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفته شد فضایی را ایجاد کنیم تا طلاب مدرسه در کنار درس و تبلیغ، به صورت عملی در راستای تحقق این شعار حرکت کنند.

حجت الاسلام مهدی برزکار، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهرستان شهداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با دغدغه رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، گفت: دغدغههای اقتصادی ایشان جز با عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی برطرف نمیشود که این موضوع عزم جدی مسئولین مربوطه را میطلبد، اما متاسفانه شاهد کم کاری برخی مسئولین در این رابطه هستیم.

وی، وظیفه اقشار جامعه را کمتر از مسئولین ندانست و تصریح کرد: هرچند وظیفه مسئولین در قبال این مسؤله کوتاهی کمی کنند و وظیفه اصلی به گردن آنها است، اما این موضوع نفی وجوب تلاش از اقشار جامعه را نمیکند و مردم همگی باید در این زمینه هرآنچه در توان دارند بکارگیرند.

حجت الاسلام برزکار افزود: کشاورزان، تولیدکنندگان، اهالی فرهنگ و هنر، روحانیون و... همه باید در این راستا حرکت کنند تا کشور عزیزمان از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کند.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهداد به تامین زمین زراعی در راستای حرکت عملی طلاب مدرسه در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و بیان داشت: تصمیم گرفتیم فضایی را ایجاد کنیم تا طلاب مدرسه در کنار درس و تبلیغ، به صورت عملی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

وی ادامه داد: زمینی به وسعت یک هکتار در اختیار مدرسه است که به‎ علت عدم تامین بودجه، امکان ساخت ساختمان پیش بینی شده در آن را نداریم، اما با تصمیمی که با مسئولین مدرسه گرفته شد، قرار شد تا زمان تامین بودجه، از این زمین به عنوان زمین کشاورزی استفاده کنیم.

حجت الاسلام برزکار در رابطه با تاثیر این برنامه گفت: این کار  علاوه بر ایجاد فضای همکاری و همدلی میان طلاب، موجب تاثیر بر جامعه و ایجاد انگیزه کار برای دیگر اقشار میگردد.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهداد افزود: با توجه به آب و هوای شهداد تصمیم به کشت سبزی و سیر گرفتیم که طلاب مدرسه از ابتدا در آماده کردن و کشت حضور داشتهاند و تصمیم داریم بعد از برداشت محصول، بخشی را در مدرسه مورد استفاده قرار دهیم و بخشی دیگر را فروخته و درآمد آن را خرج هزینههای مدرسه کنیم.

وی، کار و تلاش در کنار تحصیل را جزو سیره علمای اسلام خواند و گفت: با مطالعه تاریخ حوزه شاهد این موضوع هستیم که علمای اسلام در کنار تحصیل و تدریس، به کار و فعالیت  مشغول بودهاند.

وی ادامه داد: این سنت همچنان میان علما و روحانیون پابرجا است و الگوهای زیادی در این مورد داریم، که نمونه آن فعالیت حجت الاسلام احمد اللهوردی امام جمعه شهداد است که برای آماده سازی نخلستان موقوفه مدرسه علی بن ابی طالب(ع) خود دست به کار شده و نخلستان را از ابتدا آماده کردند.

حجت الاسلام برزکار در پایان افزود: در نظر داریم بعد از برداشت محصول، زمینه فعالیت کشاورزی طلاب را توسعه بخشیم که تحقق این موضوع مشروط به وجود منابع مالی است و از خیرین دارای توان مالی درخواست داریم برای تحقق این منظور به میدان بیایند و ما را در این راه حمایت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha