چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در برنامه‌ریزی برای مراسم اعتکاف به تفاوت‌های معتکفین توجه شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های مختلف همچون بانوان، جوانان و افراد مسن پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امروز در جمع مسئولین ستاد اعتکاف شهرستان اقبالیه، گفت: همه ما باید متوجه فلسفه اصلی اعتکاف که ریشه اعتقادی دارد، باشیم و لازم است به افراد معتکف نیز تفهیم شود که اعتکاف فرصتی برای به خود آمدن، به خود فکر کردن و در مسیر خودسازی قرار گرفتن است و لازمه آن، قطع ارتباط با دنباله زندگی است تا تجربه کنیم و ببینیم که می‌شود بدون بسیاری از دلبستگی‌های مادی زندگی کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: باید در برنامه‌ریزی برای مراسم اعتکاف به تفاوت‌های معتکفین توجه شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های مختلف همچون بانوان، جوانان و افراد مسن پیش‌بینی شود.

وی با اشاره لزوم توجیه جوانان در جهت استفاده بهینه از فرصت اعتکاف عنوان داشت: تشکیل حلقه‌های معرفت و پاسخ به شبهات در این ایام بسیار تأثیرگذار و مهم است و باید مد نظر باشد ضمن اینکه سایر مسائل مانند موارد امنیتی، بهداشتی و نظارت و کنترل نیز باید توسط دست‌اندرکاران به خوبی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز بسیاری از جوانان و عموم مردم با آن مواجه هستند، ضعف در اعتقادات دینی است و در این موضوع شبهه‌های فضای مجازی نیز از عوامل بسیار مؤثر است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: سه روز حضور در مسجد، روزه‌داری، قرائت قرآن و دعا به قدری برای جوانان و نوجوانان شیرین و دلپسند است که اگر کمی بر روی آنها کار شود، قطعا بعد از اعتکاف هم با حضور در نماز جماعت یومیه به حضور خود در مسجد استمرار می‌بخشند.

امام جمعه اقبالیه اظهار کرد: ایام اعتکاف فرصت مناسبی به منظور تبیین محوریت مساجد با حضور جوانان است که مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری و امام جماعت و هیئت امنای مساجد باید این فرصت را غنیمت شمرند و در زمینه جذب جوانان تلاش کنند.

وی  در پایان گفت: همگان به ویژه اهالی و مسئولان مسجدی باید فرصت اعتکاف را غنیمت شمارند و با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری برنامه‌های متنوع و خلاقانه، گروه‌های مختلف مردم به ویژه دانشجویان، دانش آموزان و فرهیختگان را به حضور مستمر در مساجد تشویق کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha