سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر بخواهیم به ویژگی برجسته ی حضرت ام البنین(س) اشاره کنیم، باید آن را در وفاداری او به اسلام و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  محمد محبی امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت وفات ام البنین اشاره وگفت: شیوه تربیتی این بانوی بزرگوار را نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و قرآنی تمامی صفات و کمالات معنوی در این بانوی شجاع اسلام جلوه گر بود و شخصیت علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بود.

وی افزود: حضرت ام البنین(س) سعی می کرد با محبت جای خالی مادر حسنین را جبران کند و در واقع با حضور ایشان در کانون گرم خانواده امیر المومنین (ع) فرزندان غم فقدان مادرشان را کمتر احساس می کردند.

حجت الاسلام  محمد محبی ادامه داد: ایثار و از خود گذشتگی این بانوی بزرگ تا آن حد است که چهار فرزندش را فدای اسلام و قرآن می‌کند و زمانی که خبر شهادت آنها را می شنود، می فرماید ‘ای کاش تمامی فرزندان فدای حسین می شدند ولی حسین(ع) زنده می ماند که نمونه بارز این عمل همان ایثار، از خود گذشتگی و وفای به عهد است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امّ البنین نجابت و معرفت و محبّت به خاندان پیامبر (ص ) را یکجا داشت و در ولا و دوستی آنان، مخلص و شیفته بود، و در نزد اهل بیت هم وجهه و موقعیت ممتازی داشت، چنانکه حضرت زینب کبری(س) پس از عاشورا و بازگشت به مدینه به  خانه او رفت و شهادت عبّاس و برادرانش را به این مادرِ داغدار تسلیت گفت و پیوسته به خانه او رفت و آمد می‏کرد و شریک غمهایش بود.

وی اظهار کرد: این بانوی بزرگوار نزد مسلمانان جایگاهی ویژه دارد و بسیاری از آنان معتقدند او را نزد خداوند منزلتی والاست و اگر دردمندی او را به درگاه حضرت باری تعالی شفیع و واسطه قرار دهد، غم و اندوهش برطرف خواهد شد، لذا به هنگام سختیها و درماندگیها، این مادر فداکار را شفیع خود قرار می دهند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha