پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: وجود بقاع متبرکه در هر موقعیت و شرایط جغرافیای همیشه مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده و هستند لذا این اماکن متبرکه مامن امن و همچنین پناهگاه مردم محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در مراسم تجلیل از خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان مقدس امام زاده حسین (ع) برگزارشد، گفت: به دلیل ایمان و اعتقادات مردم هر نسلی، هر سنی، هر قشری و هر مجموعه ای به زیارت بقاع متبرکه می روند و این اماکن متبرکه بروی تمام مردم تاثیرگذار هستند و می توان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جوار این مکان های متبرکه از فضای معنوی آنان استفاده کرد و در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی بهره برد که این امر کار بسیار بزرگ و ارزنده ای محسوب می شود.

وی افزود: در طول سال مردم به این اماکن متبرکه مراجعه می کنند و برای برآورده شدن حاجات خود این بزرگواران را واسطه قرار می دهند، لذا باید با برنامه ریزی های بهتری جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه داشته باشیم و این برنامه ها را با قدرت و جدیت بیشتری دنبال نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با امامزادگان می فرمایند: «بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.». خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا به خوبی در حال پیشروی است و اجرای برنامه های تاثیرگذاری همچون طرح آرامش بهاری نشان از عزم جدی این سازمان در پیروی از منویات مقام معظم رهبری دارد که باید به این موضوع نیز اذعان داشت که در سال های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: آستان مقدس امام زاده حسین(ع) نسبت به گذشته بسیار توسعه یافته و تحولات بسیار بزرگ و ارزشمندی در این آستان مقدس اتفاق افتاده است که باید از همه افرادی که در این راستا زحمت کشیده اند، تقدیر و تشکر کرد، لذا همچنان این امامزاده واجب التکریم می تواند گسترش پیدا کند و در برنامه های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان بیش از پیش تاثیرگذار باشد.

در پایان از خادمین بقاع متبرکه استان قزوین تجلیل گردید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha