سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین از تشکیل کمیته استانی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه قزوین خبرداد.

حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت: در جهت تقویت ونهادینه سازی فضای گفت و گو های آزاد علمی و پیرو منویّات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت و فضای آزاد اندیشی در محیط های علمی، این برنامه ها در حوزه علمیه قزوین برگزار می شود.

وی افزود: آزادی اندیشه و بیان، از الزامات پویایی علمی و پیدا کردن عقل جمعی برای رشد اجتماعی می باشد و لزوم حمایت و نهادینه سازی آن به سیاست ها و تشکیلاتی نیاز دارد که به عهده این کمیته است.

حجت الاسلام ابراهیمی بر دانایی محوری، مستند گویی ،رعایت اصول نظام اسلامی در گفت و گو ها واولویت موضوعات ناظر به نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی را از جمله سیاست های اصلی این کمیته در ترویج و نهادینه سازی کرسی های آزاد اندیشی دانست و بیان داشت: تمام اندیشمندان و طلاب محترم حوزه های علمیه برادران و خواهران می توانند در چارچوب آیین نامه ها و مراکز موسسات حوزوی و نیز درخواست ارائه کرسی در در قالب های متعدد مناظره ، نقد ، گفتگوی آزاد و میزگرد داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با شکل گیری کرسی های آزاد اندیشی، فصلی نو در پویایی و نشاط علمی حوزه علمیه و توسعه تفکر خلاق آغاز شده و نتیجه آن تسریع درنظر پردازی تولید علم، متناسب با نیاز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha