سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران، همراهی با مردم و فاصله گرفتن از تفکر اشرافی‌گری را یکی از شاخه‌های مهم انقلابی گری دانست و گفت: مسئولان باید درد دل و حرف مردم را گوش و پیگیری کنند و این باعث می‌شود اعتماد مردم به نظام و انقلاب بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از  مبلغان و فعالان فرهنگی در نوشهر برگزار شد، رواج اشرافی‌گری در جامعه را نیز یکی از فتنه‌های دشمنان برشمرد و گفت: مسئولان ما امروز گرفتار اشرافی‌گری و تجملات شدند و به فکر محرومین نیستند.

وی، دل‌سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه، لابی‌گری و فساد اداری در قوای سه‌گانه را از دیگر فتنه‌های مهم دشمنان نام برد و گفت: نیاز است تا مسئولان کشور از خواب غفلت بیدار شوند، زیرا این وضعیت در شأن نظامی که ده‌ها هزار شهید داده است، نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی که همه قوانین بر مبنای نص صریح قرآن تدوین و نوشته شده است نباید شاهد بی عدالتی و تبعیض باشیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسئولان بر خلاف آرمان و ارزش های انقلاب حرکت می کنند.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره نسبت به ساده زیستی مسئولان تأکید ویژه داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز در همه سخنرانی های عمومی و خصوص خود به این موضوع مهم تأکید می کنند، افزود: اگر مسئولی دارای نگاه اشرافی باشد چگونه می تواند درد مردم محروم و مستضعف را بفهمد.

حجت الاسلام آل حبیب با تأکید براین که مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از جنس مردم باشد تا مشکلات و گرفتاری مردم را به خوبی درک کند، خاطرنشان کرد: مدیری که از طبقه مرفه کشوراست از درک فقر و محرومیت غافل است و تلاش می کند افکار خود را در مدیریت کشور دخالت دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبارزه با تبعیض و فساد مهم ترین مطالبه مردم از مسؤولان و مدیران کشور، تصریح کرد: دور بودن مسئولان از مردم آثار زیان‌باری برای نظام به دنبال دارد.

وی، همراهی با مردم و فاصله گرفتن از تفکر اشرافی گری را یکی از شاخه‌های مهم انقلابی گری دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید درد دل و حرف مردم را گوش و پیگیری کنند و این باعث می‌شود اعتماد مردم به نظام و انقلاب بیشتر شود.

حجت الاسلام آل حبیب با بیان این که اشرافی گری مسئولان بی اعتمادی مردم به نظام و انقلاب را به همراه دارد، تصریح کرد: سیره زندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بهترین الگو برای مسؤولان است که باید سرلوحه برنامه های خود قراردهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در این کشور علیرغم همه دشمنی های غرب در چهار دهه اخیر با ملت ایران باز هم دلباخته آنها هستند، تصریح کرد: دلبستگی و تکیه به خارجی ها یکی از ضعف های بزرگ مسئولان کشور است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون به برکت اسلام مستقل بوده و به هیچ کشوری وابسته نیست، خاطرنشان کرد: برخی جناح‌ها و احزاب هرکدام برای خود کار می‌کنند و به فکر منفعت کشور نیستند و درحالی‌که با آراء مردم برسر کار آمدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رویکرد مسئولان کشور باید به سمت نجات مستضعفین باشد، تصریح کرد: مستضعفین اقتصادی که از نظر ایمانی و اخلاقی قوی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام آل حبیب با تأکید براین که جامعه بدون عدالت دوام ندارد، گفت: پیشرفت بدون عدالت نه پیشرفت،​ نه خدمت و نه افتخار است، خاطرنشان کرد: باید پیشرفت​ حقیقی، همگام با اجرای عدالت باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسئولان همه توان و تلاش خود را برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف به کار گیرند، بیان داشت: امروز مهم ترین دغدغه ایشان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که مسئولان نیز باید این موضوع را در اولویت های خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب برای استقلال اقتصادی سیاست های اقتصاد مقاومتی را به مسئولان ابلاغ کردند، افزود: متأسفانه مدیران کشور به دلیل برخی مسائل سیاسی تنها برنامه خود را وابستگی به غرب در نظر گرفتند و نسبت به این سیاست های مهم اقتصادی بی توجهی صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha