پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین از برگزاری همایش «مسجد، جوان و هنر» در روز ۱۵ اسفند ماه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی قزوین، با حضور مسئولان استانی و اعضای کانون های مساجد خبر داد.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند کارکرد فرهنگی مسجد را معرفی کرده و رابط بین مسجد و قشر جوان باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به این که  کانون ها باید در جذب جوانان به مسجد کوشا باشند، چرا که مساجد پایگاه های عبادت و معرفت هستن،. افزود: هرچه قدر برنامه‌ریزی و فکر توسط هیئت امنای مسجد عمیق‌تر و مداوم‌تر باشد، تأثیرات فرهنگی کانون‌ها بیشتر خواهد بود و بر رونق فعالیت‌های مسجد می‌افزاید، چراکه کانون‌ها می‌توانند فی نفسه بر رونق فعالیت‌های مساجد بیفزایند.

وی ادامه داد: ارزیابی دقیق فعالیت کانون‌ها، نیازمند کار تحقیقاتی دقیق است که این امر باید به صورت متمرکز از سوی ستاد عالی صورت پذیرد،اما با نگاه اجمالی به فعالیت‌های انجام‌شده چه در استان و چه در سطح کشور می‌توان نشاط و تأثیرات معنوی که این مراکز در قشرجوان به‌وجود آورده را به وضوح دید.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: مسجدی پویا است که در کنار آن، کانون‌های فرهنگی، پایگاه، هیئت امنا، کتابخانه و انجمن های اسلامی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: روحانی مسجد به تنهایی نمی‌تواند بار تمامی مسئولیت‌ها را به دوش بکشد و برای اینکه نسل جدید را به این جای مقدس بکشانیم و اوقات فراغت سالمی ایجاد کرد، کانون‌های فرهنگی نقش اساسی دارند.

وی اظهار کرد: فعالان کانون های مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی، ابتدا باید شناخت کامل و جامعی نسبت به سبک زندگی اسلامی پیدا کنند و بدانند چه آفاتی جایگزین این نوع سبک زندگی در جامعه ما شده است.

وی افزود: مراسم سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در قزوین با عنوان همایش «مسجد، جوان و هنر» در روز 15 اسفند ماه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی قزوین و با حضور مسئولان استانی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha