جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکی

حوزه/ باید با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر، به فکر راهکارهای افزایش ایجاد انگیزه باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی امروز در هفدهمین  هم‌اندیشی و دانش‌افزایی معاونان تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه  در قم برگزار شد با بیان اینکه جامعه اسلامی و مسئولین قدردان خون شهدا و علمایی باشند که در مسیر دین وحقیقت تلاش کردند، اسلام و دین را به این مرحله رساندند، گفت: مسئولین در مقابل این عمل شهدا و علما رسالت سنگینی دارند،.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بنابراین باید طوری حرکت ، برنامه ریزی و به جامعه اسلامی و نظام خدمت کنند که فردای قیامت شرمنده نباشند.

وی با بیان اینکه روحانیت و حوزه برای احیاء دین، ارزشهای الهی و اسلام در جامعه  بیش از گذشته تلاش کنند، اظهار داشت: امروز جامعه و حوزه از جنس افرادی چون شهید مطهری ها، بروجردی ها، امام راحل ها و دهها بزرگ دیگر کم دارد و نتوانسته این نوع افراد را تربیت کند. این مسئله بسیار مهم و حساس است و کار تهذیبی و تربیتی از همه مسائل سنگین تر است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی عنوان کرد: معاونان تهذیب نقش بسیار مهمی در تربیت جوانانی که به حوزه وارد می شوند دارند. این جوانان امانت هایی هستند که به دست معاونان تهذیبی سپرده شدند.

وی گفت: اگر مسئولی درحوزه، اهل تهذیب و اخلاق نباشد، چگونه می تواند طلبه ای  در تراز انقلابی تربیت کند. این مسئله نشان می دهد، رسالت بسیار سنگین است و زمانی مسئولیت حساس تر می شود که موضوع تربیت افراد جوان به عهده اشخاصی خاص سپرده شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: برای تربیت طلبه جوان، ره توشه نیاز است و آن ره توشه، داشتن تقوای الهی است. معاون تهذیب و مسئولین حوزه بدون تقوای الهی نمی توانند، اثر گذار و مهذب باشند؛ بنابراین اول خود اهل تقوا و مهذب الهی باشیم تا بتوانیم امانت را درست تربیت کنیم و تحویل جامعه  دهیم

وی عنوان کرد: برگزاری این جلسات و هم اندیشی هر چه بیشتر شود، باعث هم افزایی، هم فکری، اتحاد در رویه و فکر و اندیشه برای کار و فعالیت بهتر و درست عمل کردن می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی گفت: باید با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر، به فکر راه هایی ایجاد انگیزه در طلبه جوان برای تحصیل بهتر و موفق تر باشیم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha