سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تجلیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: قرآن کتابی برای تمام قرون است و در تمام زمینه های زندگی بشری، راهکار و برنامه دارد که با عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت راهنمایی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در مراسم تجلیل از قاریان و حافظان قرآن کریم مدارس علمیه قزوین، که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، درسالن اجتماعات مسجد النبی(ص) برگزار شد، گفت: قرآن کتابی برای تمام قرون است و در تمام زمینه های زندگی بشری، راهکار و برنامه دارد که با عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت راهنمایی نماید.

وی با اشاره از ویژگی های بارز قرآن، بیان داشت: تلاوت قرآن در جوانی باعث عجین شدن آن با گوشت و پوست انسان می شود؛ قرآن در قیامت شفیع همه کسانی که با آن مونس هستند یا در راه آن فعالیتی می کنند، می شود.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: هرچند توصیه‌های زیادی در تلاوت قرآن شده، ولی مهم‌تر از تلاوت، عمل به مفاهیم قرآن است، زیرا عمل کردن به قرآن باعث نجات و رستگاری انسان می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه، بخصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود که خوشبختانه حوزه علمیه قزوین برگزاری برنامه های قرآنی و تفسیری را در اولویت  قرار داده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تلاوت آیات نورانی قرآن را بدون تدبر کم ثمر دانست و بیان داشت: تلاوتی که با تدبر در آیات همراه نشود، کم ثمر است و مانند این می‌ماند که شخصی به گنجینه‌ای از طلا و جواهر گران بها دست یابد، ولی تنها به مشاهده و شمارش مقدار آن بسنده کند و اندوخته‌ای برندارد.

وی اظهار کرد: امروز که انقلاب اسلامی سیستمی مبتنی بر ارزش های دینی و الهی را برقرار کرده، تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی و توصیه به انس مردم خصوصاً جوانان با قرآن، رکن اساسی این انقلاب و نظام الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha