شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است، چرا که نماز در اسلام حرف اول و آخر را می زند و به فرمایش حضرت امام راحل «ˈنماز کارخانه انسان سازی است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان که با حضور فرماندار، رئیس اقامه  ستاد نماز استان قزوین و مسئولین این شهر، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: اقامه نماز لازمه سلامت جامعه از فحشا و منکرات است، زیرا نماز مانع از روی آوردن انسان به سمت گناه می‌شود.

وی با بیان این که سلامتی فرزندان، حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه به وسیله نماز است که در قرآن نیز به آن تأکید شده، افزود: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز باید تبلیغ و کار فرهنگی بیشتری انجام شود تا وضع کنونی جامعه بهبود یابد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: امروز فضای مجازی یکی از بهترین ظرفیت‌ها و فرصتی برای ترویج فرهنگ نماز است و باید با استفاده از این فرصت، تهدیدهای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نماز آثار و برکات فراوانی دارد که سلامتی جسم و روح، آرامش، نجات از آتش دوزخ، موفقیت در علم آموزی و برکت در زندگی از مهمترین آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است، چرا که  نماز در اسلام حرف اول و آخر را می زند و به فرمایش حضرت امام راحل «ˈنماز کارخانه انسان سازی است».

عضو خبرگان رهبری افزود: نماز بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال بوده، چرا که در آیات و روایت فراوانی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تاکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: نماز سدّ محکمی در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و مساجد نقش مهمی در این حوزه دارند و باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه به‌ویژه رسانه‌ها و مساجد در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز استفاده نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha