جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ارتباط فضلای حوزه علمیه نجف با دانشگاه های عراق

حوزه / پس از اجرای موفقیت آمیز حضور فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق که با استقبال جوانان و دانشجویان عراقی همراه شد، این حرکت دینی و اجتماعی که از سوی بخش دینی آستان مقدس علوی کلید خورده، تداوم می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، پس از اجرای موفقیت آمیز حضور فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق که با استقبال جوانان و دانشجویان عراقی همراه شد، این حرکت دینی و اجتماعی که از سوی بخش دینی آستان مقدس علوی کلید خورده، تداوم می یابد.

این برنامه ها شامل ارائه سخنرانی فکری و انتقال توصیه ها و ارشادات مراجع معظم تقلید به جوانان است. شیخ مصطفی ابو طابوق، رئیس بخش امور دینی آستان مقدس علوی، گفت: این بخش با همکاری مستقیم روابط عمومی این آستان، ارتباط با موسسات و دانشگاه های عراق را از طریق سخنرانی های متنوع، شامل برنامه های مختلف و توصیه های مرجعیت عالی قدر خطاب به جوانان تداوم می بخشد. این برنامه ها اکنون در دانشکده های دانشگاه کوفه و تعدادی از دانشگاه های خصوصی نجف آغاز شده و مقرر گردیده طرح مذکور در دانشگاه های وابسته به استان های مجاور اجرایی و از دانشکده دانشگاه های بغداد و بابل آغاز شود.

شیخ سعد العابدی رئیس این هیئت حوزوی هم گفت: در کنار استقبال از دانشگاه های عراقی در آستان مقدس علوی، بخش امور دینی از یک هیئت دانشگاهی مشتمل بر دانشجویان نخبه دانشکده پزشکی بغداد استقبال کرد و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الآشکوری به سخنرانی اعتقادی-ارشادی پرداخت و بر اهمیت نقشی که جوانان مومن در زندگی اجتماعی و زندگی دانشگاهی برعهده دارند تاکید کرد و مسؤولیت ها و وظایف این جوانان در قبال دیگران و برعکس را تشریح کرد.

وی افزود: ما در کنار برنامه شرح توصیه های مرجعیت عالی قدر برای جوانان مومن، یک برنامه ارشادی برای دانشجویان نخبه دختر در دانشکده علوم پایه دانشگاه بابل داشتیم که سید غیث شبر سخنرانی را ایراد نمود و مسائل اعتقادی پیرامون توحید و ارتباط آن با علوم زیستی و حیاتی را مورد بررسی قرار داد.

دانشجویان دانشکده پزشکی و اساتید به نوبه خود از تعامل آستان مقدس علوی با دانشگاه‌ها قدردانی و تشکر کردند و بر اهمیت فراوان این اقدام در ارشاد اعتقادی و اخلاقی دانشگاهیان جوان تاکید کردند.

در پایان برنامه از دانشجویان زینبی دانشکده و دانشجویان برجسته و اساتید خلّاق و نوآور تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha