سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرضیه نقیب القراء - یزد

حوزه/ مدیران مدارس علمیه خواهران شهر یزد و مربیان اخلاق در یک نشست هم اندیشی، بر ضرورت توجه بیش از پیشبه خودسازی و تهذیب در مدارس علمیه خواهران استان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، در نشستی فرهنگی با موضوع « تدوین برنامه خودسازی، تنظیم سرفصل ها و منابع » مدیران مدارس علمیه خواهران شهر یزد و برخی از معلمان اخلاق مدارس هم اندیشی کردند.

خانم مرضیه نقیب القراء مشاور امور بانوان حوزه های علمیه خواهران در این نشست حداقل تعداد ساعات کار فرهنگی در زمینه خودسازی و تهذیب نفس در یکسال تحصیلی را 360 ساعت عنوان کرد و افزود : براین اساس، مدارس علمیه روزی یک ساعت فرصت دارند تا در زمینه های اخلاقی و تهذیب نفس برای طلاب برنامه اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مدیران باید توجّه کنند که وضعیت ظاهری و معنوی حوزه های علمیه خواهران باید متمایز از دیگر مراکز آموزشی غیر حوزوی باشد و بوی حوزه به خصوص در برخی ماه ها از جمله رجب، که بر امر خودسازی در این ماه تأکید شده؛ استشمام شود.

مشاور امور بانوان حوزه علمیه خواهران استان یزد، معرفی و تدریس برخی کتب اخلاقی از جمله آیین دانشوری را در حوزه ها ضروری خواند و تهیه آن از سوی مدیران و مربیان اخلاق را خواستار شد.

 منصوره قیاسی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد هم در ادامه  با ارائه گزارش کوتاهی از برگزاری کلاس های اخلاقی در این مدرسه، اظهار داشت: معرفی شخصیت علمای قدیم و جدید و بهره مندی از سفارشات عملی و اخلاقی آنان گام مؤثری در اثربخشی کلاس های اخلاقی و متنوع بودن این برنامه برای طلاب خواهد بود.

وی در خصوص منابع موجود در حال تدریس در زمینه اخلاقی گفت: این دروس از روی نظم نیست و هرسال متفاوت بوده، در صورتی که برای هر سال تحصیلی از ابتدای ورود طلبه به حوزه باید دردوس اخلاقی ارتقاء یابد، تا یک طلبه در طول دوران تحصیل از برنامه خودسازی و تهذیب نفس نیز بهره مند شود.

مدیران شرکت کننده در این نشست، مسائل و مشکلات مدارس خود را در رابطه با منابع دردوس اخلاقی و کمبود مربیان اخلاق و ایجاد جاذبه در زمینه برنامه خودسازی و تهذیب نفس بیان کردند.

از اهم مصوبات این نشست، نظرسنجی مدیران از مربیان اخلاق در خصوص منابع تدریس، برگزاری دوره آموزشی اخلاق در تابستان، تدوین سرفصل ها و زیر فصل های منابع اخلاق و ارسال به مدارس، تهیه برگ ارزیابی اساتید اخلاق و حضور کارشناس اخلاق حداقّل یک روز در مدارس به شمار می رود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha