جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ خوشبختانه امروزه به نخبگان حوزه توجه مطلوبی می شود و خود این امر موجب بهره بردن از ظرفیت طلاب نخبه می باشد، حوزه ها باید در تمامی مباحث روز علمی وارد شوند و بدانیم که فقه و اصول در راس این علوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار طلاب مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم علیه السلام که عصر امروز در مدرسه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، با اهمیت خواندن نیروی انسانی و تاکید بر توجه هرچه بیشتر به این مقوله خاطر نشان ساختند: مهمترین سرمایه های هر جامعه نیروی انسانی است و اگر از استعدادهای برتر جامعه استفاده شود مابقی مشکلات مرتفع خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: اگر این سرمایه هدر برود مایه تاسف است؛ چرا که امروز  چیزی که در جامعه جهانی حرف اول را می زند نیروی انسانی است.

معظم له در ادامه افزودند: خوشبختانه امروزه به نخبگان حوزه توجه مطلوبی می شود و خود این امر موجب بهره بردن از ظرفیت طلاب نخبه می باشد و باید دانست که امروزه حوزه ها باید در تمامی مباحث روز علمی وارد شوند و بدانیم که فقه و اصول در راس این علوم قرار دارد.

این مرجع تقلید سه عامل نظم، پشتکار و اخلاص را از عوامل پیشرفت در تمامی عرصه های علمی، اجتماعی و... خواندند و اظهار داشتند: طلبه باید نظم را در تمامی فعالیت های خود اعم از مباحث علمی، عبادی و... سرلوحه  قرار دهد و به امر پشتکار و اخلاص توجه داشته باشد، چرا که همه موفقیت های دنیوی و اخروی نیازمند پشتکار و اخلاص است و بدونه پشتکار جایی نمی توان رسید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: هرچیزی که برای خداوند باشد نمو می کند، چرا که تمام کارهای که بزرگان دین ما در امر تبلیغ و ترویج و امر پژوهش انجام داده اند، همگی در راستای اخلاص و جلب رضایت خداوند بوده است.

استاد درس خارج حوزه در پایان ابراز داشتند: طلاب باید در تمامی عرصه ها و موقعیت ها زندگی ساده و زی طلبگی را فراموش نکنند و سعی کنند  خود را به این امر خود عادت دهند، چرا که دنیا فراز و نشیب های فراوانی دارد و ممکن است مواردی پیش بیاید که به مراتب ساده تر باشد و سعی کنیم تواضع را در تالیفات رعایت کنیم ودر نام بردن نام بزرگان در نوشته ها کوتاهی نکنیم.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار از ممتازین این مدرسه تخصصی تقدیر بعمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha