پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر مجهز شدن طلاب و روحانیون به علوم روز تاکید و تصریح کرد: دین مبین اسلام سرآمدترین دین خداست که مبنای این دین بزرگ برعلم و عالم بنا شده و اصل آن از علم نشأت گرفته است، با این وصف جا دارد که بگوییم در این دین یکی از ارزش‌های بسیار بزرگ، کسب علم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین به اهمیت علم آموزی اشاره کرد و گفت: علم جایگاه بالایی دارد و آن را باید آموخت و در اختیار اهلش گذاشت و به کسانی که در این راه بی سواد هستند انتشار داد.

وی با بیان این که آموختن علم و دانش و مخصوصا همه علوم آرزوی هر بشری بوده و هر کسی در حد و اندازه عقل و فهم خودش برای آن تلاش کرده است، افزود: در دنیای امروز که دنیای پیشرفت و نوآوری است، اگر از عقل و علم بی بهره باشیم ضرر کرده ایم و این ثابت شده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: علم و علم آموزی و تفکر در دین همواره در آیات و روایات متعددی به ما رسیده است و ارزش آن را گاهی برابر یک سال و گاهی برابر هفتاد سال عبادت خوانده اند و این ارزش بالای تفکر را نشان می دهد .

مدیر حوزه علمیه قزوین بر مجهز شدن طلاب و روحانیون به علوم روز تاکید و تصریح کرد: دین مبین اسلام سرآمدترین دین خداست که مبنای این دین بزرگ برعلم و عالم بنا شده و اصل آن از علم نشأت گرفته، با این وصف جا دارد که بگوییم در این دین یکی ازا رزش‌های بسیار بزرگ، کسب علم است.

حجت الاسلام والمسلمین یادآور شد: کسب علم وعلم آموزی ازسفارشات و تأکیدات دین مبین اسلام است که وظیفه هرکس اعم ازمرد و زن را کسب علم و یادگیری و تعلیم دانسته و درباره علم بسیار سفارش کرده است.

وی افزود: اسلام علاوه براینکه به پیروان خود سفارش می‌کند که علم آموزی داشته باشند حتی به مخالفین نیز سفارش می‌کند که دنبال حکمت و علم باشید و چون می‌داند که انسانی که به حکمت برسد به حقیقت نزدک شده، به حقانیت حقایت پی می‌برد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: معجزه پیامبر اسلام(ص) قرآن است که کتابی سراسر معارف و حکمت است و این خود نشان از اهمیت علم در اسلام دارد، زیرا می‌دانید که معجزه دیگر انبیاء کتاب نبوده و معجزاتی داشته‌اند که مشاهده‌ای و وقوعی بوده است، ولی تنها معجزه اسلام قرآن است که دانش و علم را شامل می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:  هر علمى که انسان را به دنیاپرستى سوق دهد و به چنگال مادیات بسپرد و فهم و شعور او را به طرف خواب و مادیات دنیوی سوق دهد و هدف نهایى او را تنها وصول به مادیات قرار دهد، چیزى جز ضلالت و گمراهى نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha