سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بانوان

حوزه/ طلاب باید با تسلط بر علوم روز و پژوهش، سطح معلومات علمی و فقهی خود را در راستای پاسخگویی به شبهات و سئوالات مخاطبان بالا ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم خدیجه صدری، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان لرستان که در مدرسه فاطمیه(س) خرم آباد برگزار شد، گفت: طلاب پایه های بالاتر باید برای ورودی های جدید الگو بوده و تلاش کنند تا با رعایت نظم و انضباط و بهره گیری از معارف اخلاقی، این شاخصه ها را در طلاب تازه ورود نهادینه کنند.

وی با اشاره به این که طلاب باید هدف تحصیلی خود را از ورود به مدارس علمیه ترسیم نمایند، بیان داشت: طلاب با ترسیم هدف از ورود به حوزه، بهتر می توانند در کسب علم و دانش و همچنین تهذیب نفس تلاش کنند و به عنوان مبلغی کارآمد در جامعه خدمت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به این که طلاب  باید قدر و جایگاه خودرا بدانند، تصریح کرد:طلاب باید بدانند که در راه ترویج احکام الهی و اسلامی قدم نهاده و با همت مضاعف در جهت تبلیغ دین در بین مردم گام های اساسی را بردارند.

صدری در ادامه با اشاره به این که انسان از آغاز تا پایان عمر خود نتیجه هر آنچه را انجام می دهد، در آخرت باز پس خواهد گرفت، خاطر نشان کرد:بی شک تبلیغ مبلغان و بانوان طلبه نیز در پیشگاه الهی پاداش فراوانی دارد، چرا که زکات علم ترویج و آموزش آن به دیگران است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید علم و دانش را همراه با تحقیق و پژوهش کسب کنند، افزود: طلاب باید با مسلط بودن به علم روز و بهره گیری از این علوم و فنون، همراه با فن تبلیغ و خطابه بکوشند تا رسالت تبلیغی خود را در بین مخاطبان به نحو احسن انجام دهند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد در پایان با تاکید بر این که بانوان طلبه باید از هر لحاظ برای سایر بانوان الگو باشند، یادآور شد: هم اکنون بسیاری از طلاب این مدرسه در مراکز علمی از جمله مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول تبلیغ، تبیین و ترویج آموزه های اسلام هستند و با خدمات ارزنده تبلیغی خود به آحاد جامعه وظیفه تبلیغی را انجام می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha